Rollöke Swallow

Victovie

Trådstartare
Är lite intresserad om hur många som har Swallow-avkommor då jag själv haft en bra, vad ni tycker om hästen allmänt - temperament, extriört, gångarter, möjligheter för "den högre skolan" (FEI), m.m. :D . Berätta allt ni kan komma på!

Sv: Rollöke Swallow

Han verkar ha lämnat många bra tävlingsponnyer! Kan ju inte skriva ut länk här, men du vet var mina bilder ligger? :) Sök på Swallow så hittar du flera ponnyer med honom som far eller morfar! (Bl a din gamle)

Jag är nog lite för gammal för att ha ridit nån avkomma, hade vart lättare om du sagt Smedhults Starlight Son eller nåt :)

Mvh Cissi

Jag har ett svart sto e. Swallow-Kastor-Merrie Marshall. Hon är 10 i år & sent inriden, har gått med föl innan. Jättetrevlig att rida & hålla på med. Ska säljas nu då jag inte har råd & ha henne kvar.. :cry: Hon har tre jämna bra gångarter + för galoppen, hoppar med bra teknik. Hoppas att hon ska hamna hos ngn som kan utveckla henne & förhoppningsvis rida lite större klasser på henne.

Gud va fin hon var på bilderna! Häftigt dessutom att hon heter samma som jag :D .
Intressant att höra om en till Swallow-Kastor avkomma. Jag känner nu till iallafall 3 st med den stammen :) .
Jag tror nog att anledningen till att han gett många tävlingsavkommor är nog för att han själv är av en betydligt lättare modell av New-Forest. Och har för mig att han oxå har ett bra, sammarbetsvilligt huvud.

Hej!

Jag har bott hos ingela(som äger svalle som han kallas) och jag kan säga att alla avkommor jag har sett och ridit till honom har varit super verkligen!:D
De blir väldigt sociala, stabila och de är för det allra mesta väldigt allround...
Men det ärver de från svalle tror jag då han själv är väldigt allround och har tävlat i både hoppning, dressyr, fälttävlan och körning:banana:

Såg förresten att du bor i vollsjö?
Trevligt, det gör jag med:D ;)

haha, va kul :) . Då har vi kanske träffats :D . När var du hos Ingela?
Det är himla kul o titta på Ingelas hemsida om "Svalles" avkommor. Det är rättså många som har gjort riktigt bra prestationer, tex championatsvinnare, godkända hingstar i Danmark o tillomed i Tyskland! Hans avkommor tävlar ju högt både i hoppning och dressyr! :banana:

Vad heter din Swallow-Kastor - avkomma? Vad heter mamman? Funderar lite på om det kan vara ett helsyskon till ponnyn som jag har på tillridning hos mig.... Hade varit himla kul isåfall :D .

jag bodde där*tänker* 2002-2004
På dem åren hann man rida ett par svalle avkommor och svalle själv...
Du vet att svalle står precis utanför sjöbo mot ystad till väl?
Så det är ju bara att åka och hälsa på honom;)
Om du vill träffa honom personligen då alltså...

Hennes mamma heter Miranda VI. Hade varit kul & höra lite om helsyskon till henne!

Hej! Jag har en trevlig avkomma efter Swallow- Smedhults Cavat- Leeds Boy. Hon är en klippa att hoppa. Har vunnit tom MSV B. Ska starta MSV A i år. Har spec ideer för sig, kan tex bara stå på vänstra sidan i transporten annars river hon den! Inga super gångarter precis:angel: traven är bedrövlig:o annars mkt snäll att hålla på med.

Fick en avkomma efter svalle -98 med vårat hbl sto (cordon bleu-Harras) Sålde honom till Ingela som 1.5 åring. Men han är tillbaka till närke trakten har jag hört. Nån som sett honom? Hette då Mix på pappret.

På ridskolan där jag jobbade finns en avkomma, mamman är korsning new forest/ xx. Denna valack är mäkta populär då han är mkt självgående, "lättkrökt", känslig och lätt att sitta på. En otroligt trevlig häst med mkt egen balans, som säkert kunnat tävla dressyr på lite högre nivå om han inte hamnat på en ridskola.

Jo Ingela kände till både Mix, Miranda VI och hon tyckte sig känna igen din Kajsa_Kavat. Vad heter hon - möjligen Octavia? Och Loppilopp, är det Michelle eller nåt sånt som din heter?
Miranda VI var nog släkt med Queen of Faith genom mormorn om jag minns rätt. Din ponny har troligen en nått helsyskon oxå... Om du vill fråga närmare så är Ingelas e-mailadress:
ensgarden@telia.com . Hon tycker det är kul att få höra om avkommorna.
Det verkar vara en bera kombination med Swallow/xx! Ingela har bla en som är jättetrevlig! Hoppar jättetrevligt och rör sig bra (enorm skritt).
Om man vill kan man skicka nån bild på en swalle-avkomma till henne som hon lägger upp på sin hemsida då, under Swallows avkommor. Hennes hemsida är:
www.engsgarden.se

Senast ändrad:

Det var verkligen roligt & höra! Jag ska absolut maila henne! :) Michalina heter min gulliga lilla ponny.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 875
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist