Rollkür hysteri!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rollkür hysteri!

Även här

Mycket trevligare ridning.

denna häst är också losgelassen
Har mycket trevligare skritt.
och är durchlässig - dvs trampar inte bara vatten/luft - utan jobbar genom hela kroppen

Don Romantic...
http://www.bluehors.dk/images/Don Romantic.mpg

Menar du trevligare än Anky elller Jan?

Jag tycker han rider mycket mer okänsligt och mindre i samspel med hästen än hon. Och Jan. Vet inte vad du ser i hans ridning som är bättre. Sitter mindre still, förfärliga händer för nivån, efter hästen i inverkan, OM man jämför så ser jag som att Anky o även Jan rider MED hästen, mannen här rider MOT. Det är vad jag ser. Var du ser trevligare ridning ser jag inte.

Oavsett vad som görs utanför banan (för vi vet ju inget om denna man heller hemma i ridhuset:cool: ) så är det den sämsta ryttaren av de tre. I mina ögon.

Skritten är medfödd sån, hästen har "fullblodskritt" när den är som bäst - det hade min valack med, rörlig och genom, men det är medfött skulle jag tro.

KL

Det här tycker jag är ett trevligare sätt att visa upp en hingst på

http://www.horse-flirt.de/video/mov1492.m1v

men det är ju bara lilla jag

Den här hingsten är vackrare utan ryttare, än med.

Jag blir förvånad att du tycker det är trevligt uppvisat, med tanke på att det ser ut som hästen ogillar ryttarens hand.

De Niro, så här i efterhand, vackra hästar, men inte den ridbarheten man skulle kunna önska. (ja, man ska väl inte lyssna på skvaller)
Dock är jag ett fan av Don Romantic. Han visar sin fina rörelsemekanik på ett härligt sätt.

KL

Det här tycker jag är ett trevligare sätt att visa upp en hingst på

http://www.horse-flirt.de/video/mov1492.m1v

men det är ju bara lilla jag

Förstår inte alls nu, Susan. Du som brukar skriva så bra om att rida utan mycket händer. Som sågar Anky på Krack C videon.

Och lägger in två filmer med ryttare som rider med händer så det skriker om det. Som positiva exempel.:confused: :confused:

Hallå!:eek:

Mycket vacker häst :love: . Mnn det är allt. Ryttaren :crazy:

De N. nedärver ibland sin hårda mentalitet- inga fritidshästar.

Nja, snarare en rörelse som inte alltid når ända igenom.
Men det är han ju inte ensam om att nedärva, dock har jag inte sett det på några DR föl/unghästar.

BTW så är det många hingstar i aveln idag som inte har en mentalitet för fritidsryttaren, men det avhandlar vi ju på avel...

Kl

Hej och hå - luden tå

Det är ju det här med bokstäver.....

Som jag skrev till Malinsly och tydligen måste påpeka igen....

Det är inte filmer inlagda på perfekt ridning - utan filmer på hästar som rör sig mer i enlighet med utbidlningskalan

Det skrev jag ju...... :angel:

Även här

denna häst är också losgelassen
Har mycket trevligare skritt.
och är durchlässig - dvs trampar inte bara vatten/luft - utan jobbar genom hela kroppen

Don Romantic...
http://www.bluehors.dk/images/Don Romantic.mpg

En väldigt vacker häst!:love:

Tycker att formen är mkt öppnare och friare framtill på denna hästen än på Krack C(?).

Dock tycker jag INTE om den här ryttares händer heller.
De är alldeles för hårda(OBS!Mitt synintryck)

Den andra filmen du la in, med De Niro:
Gillar den hästens utseende, en av kandidaterna till mitt sto när det nu kan bli av.

Däremot såg inte ridningen särskilt harmonisk ut...han/hon(?) drar händerna bakåt i varje steg, och när de ska piaffera lutar h*n sig bakåt???

OBS! Vill återigen säga att denna är min åsikt och att jag respekterar att andra har sina åsikter.

Btw: Vilja vackra hästar vi har här i världen :love:

Senast ändrad:

Kl

Hej och hå - luden tå

Det är ju det här med bokstäver.....

Som jag skrev till Malinsly och tydligen måste påpeka igen....

Det är inte filmer inlagda på perfekt ridning - utan filmer på hästar som rör sig mer i enlighet med utbidlningskalan

Det skrev jag ju...... :angel:

Menar du att ridningen saknar betydelse nu:confused:

Du skrev:

Ja jag tycker att detta är en mer fysiologiskt naturlig form.
Och mer korrekt

uppenbarligen så tycker "di som förstår sig pået" det också eftersom det används som reklamfilm.

men smaken är som baken

Filmen är gammal reklam. den går svår klass idag o går i en annan form.
Ska titta igen- undrar om den inte var för hög i formen för sin utbildningsståndpunkt.
Flashridning

Senast ändrad:

Ja jag tycker att detta är en mer fysiologiskt naturlig form.
Och mer korrekt

uppenbarligen så tycker "di som förstår sig pået" det också eftersom det används som reklamfilm.

men smaken är som baken

Men är det inte allmänt känt att folk i reklambranchen inte vet så mycket om rörlighet och energi när det gäller hästar :angel:

Nä nu....måste jag göra annat :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
64 384
Senast: Fiador
·
Dressyr Hej! Har lite "problem" med min ena häst. Hon är av den typen som vill ha ytterst lite stöd och som lätt ramlar in bakom lod och...
2
Svar
24
· Visningar
7 473
Senast: Ottilia
·
Träning har en halvblods dam som är sjukt jobbig att få i form, har kämpat i flera år och först nu kan jag få henne i en någorlunda stabil form...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: Mabuse
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 956
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar