Jag försöker bara säga att det är en bra bit kvar innan man vet vad detta blir i praktiken. Man trycker i tv-inslaget på "aggressive" och då kommer man troligen att få bevisa vad det är på något sätt, eller räcker nosen i bringan
DET kommer dom att få klura vidare på. Gränser, gränser tolkningar tolkningar.
Och eftersom nämnda prinsessa varit inblandad i andra inte så hästvänliga beslut så ska man nog inte ha illussionen om att detta beslut är så väldigt grundat på hästars välfärd i första hand
JAG applåderar att det tas upp och man i inlsaget även sa att det gäller alla discipliner, men jag tror man ska vara väldigt vaksam på vad som händer nu, ang HUR man kommer att bedöma och tillämpa i praktiken.
OM en ryttare i världseliten låter hästen gå i HF ställning 10 sekunder, någon slår larm och ryttaren släpper tygeln, tar den igen och visar att "jamen hästen lägger sig där själv" vilket de troligen gör om det är en GP-häst, som är riden så i många år. Vad kommer faktiskt att hända då? Är det att betrakta som "aggressiv" ridning.
Jag kanske krånglar till det för er men jag tror det är alltid bättre att vara lite misstänksam mot syften bakom sån här respons, för DET kommer att påverka hur man efterlever och tolkar sen i praktiken. Fanns bara ett intresse av att "ena dressyren" igen eller fanns det ett reellt intresse för hästarnas välfärd, även hos dessa beslutsfattare. Det borde vem som helst begripa att det är väldigt avgörande.
SÅ jag menar bara, tro inte att diskussionen är över och att allt nu är glasklart.