Sv: Rollkur är oacceptabelt
Och jag kan faktiskt inte förstå varför du uppfattar min attityd som lite trist!
Jag har efterfrågat, rad efter rad - om att de som jag uppfattar som skeptiska till pressmeddelandet eller tillvägagångssättet kan erbjuda andra möjligheter. Men, det sker inte. Istället blir det en tråd om att analysera min prestige, kräva linkar till arbete som jag och mina vänner bidragit till. Så har det fastnat där ....
Sedan förklarar jag, att inom hästsporten så är det ett vanligt fenomen att folk ropar negativt om förändringar, utan att försöka bidra med andra tips eller tillvägagångssätt. Och just därför frågar jag åter igen- tråd efter tråd - vad skeptiska människor ville göra istället och vad de själva bidragit med för att ska ske något. ...
Då vaknar människor här inne till liv. Då ska det analysera vad Diplomaten VERKLIGEN har gjort istället för att svara eller komma vidare.
Jag har svarat på vad jag gör för att bidraga till hästarnas välmående och ger breda exempel på vad vi försöker att bidraga med. Det räcker tydligen inte. Här krävs det linkar. För det kan ju faktiskt vara så, att Diplomaten ljuger!
....
Och det är så typiskt hästvärlden som det går.
Nej, jag skriver inte mycket om hot.
Där emot skriver jag att vi har blivit hotade och att människor blir upprörda när man påtalar att det som görs inte är riktigt.
Och ja, vi har anmält. Tyvärr blossade det upp och verkade ske något utav det, men sedan för att tystas ner. På grund av lite högre faktorer än lilla mig (för exempel) har det fått varit 'vilande' en stund för att samla lite kraft och ammunition.
Jag har inte blivit ett uns upprörd
innan det börjar krävas linkar och analyseringar om vad jag
verkligen har gjort. Innan det, handlade tråden för min del att efterfråga alternativa lösningar, till skepticismen.
Vad dessa kunde tänka sig istället, tips, råd och vad de själva hade gjort för att dessa former av träning inte får existera!