Sv: Rollkur är oacceptabelt
Ja det är ju alltid lite trist när man blir så gammal och misstänksam över syften som jag är
Man har ju sett genom åren i alla möjliga sammanhang som inte har med hästar men med opinioner att göra, hur smarta ledare har strategier för att ta sig ur besvärliga lägen...
Man får en opinion som inte gynnar regeringen/partiet/ organisationen/företaget/ föreningen ja whatever.
Det är pengar inblandade, stora ekonomiska intressen, och man vill bara snabbt ha bort konflikten och opinionen till varje pris
Få LUGN!! Annars kan följderna bli mycket tråkiga rent ekonomiskt och PR-mässigt. Särskilt om det finns läger med stora viktiga namn och intressen på båda sidor.
Den här meningen:
Konferensen tog ett stort kliv framåt för att ena dressyren och klargöra för ryttare vad som är tillåtet och inte tillåtet
Ja där jag fetstilade, där tror jag huvudsyftet ligger, tyvärr inte hos hästarna, tyvärr, så cynisk är jag. Alla ska vara glada och nöjda igen och "gå vidare" som man brukar säga lite käckt.
I det läget så brukar man skriva nån skrivning som verkligen gör ALLA glada och nöjda det finns folk som har betalt för just det, väga ord på guldvåg och hitta nåt tjusigt som alla köper. Oavsett sakfrågan. Den är inte huvudintresset. Man hittar delar som alla kan "använda sig av".
Alla är glada och väntar resultat och sen när det ska praktiseras finns hundra om och men som gör att det inte alls blev som framförallt opinionen hade hoppats, (som regel)
Så det jag menar att ja det är en början men det är väldigt viktigt vad man gör av det sen, opinioner har en tendens att klinga av efter halvdana lösningar där tolkningsfrågor drar ut på tiden och det blir segt och ingen vet om det är en förbättring eller ej
Så jag vill inte låta negativ
men kanske skulle "opinionen" och särskilt de tunga namnen bakom den, inte applådera det här utan kräva mer substans i det hela, redan från start.
(Men det brukar svaret bli att det inte går utan det får man titta på i de enskilda fallen
) Får se hur det utvecklar sig och hur de som varit den "besvärilga" opinionen reagerar