Roliga Tips Till Mejj. :) ( Kanin Kompis ? )

S

soffeloffan

Jag vet inte vad det är med henne.. Hon sitter i ett hörn, Eller är hon i sitt hus. Hon kommer aldrig ut när man öppnar "dörren" i Buren åt henne.. Och om hon inte vill hoppa ut själv ska man ju inte tvångsbära ut henne.. :crazy: Hon kanske behöver lite Leksaker.. ?? Har ni några bra tips som man kan ha i buren för att göra det "mysigare" och "Lekfullare".. Jag har glömt att säga tta hon är 3 år. :angel: Eller kanske man ska skaffa en Kompis till henne??.. Men det är inte ett bra alternativ i vår familj.. Men det måste ju gå att få henne lite gladare och piggare..

Som sagt Jag tar gärna imot Tips. :bump:

Sv: Roliga Tips Till Mejj. :) ( Kanin Kompis ? )

Är hon innekanin? Testa och ta bort huset för henne.

Ge pelletsen (en del iaf) i en sån där boll med hål i som hon kan leka med (de tycker det är kul).
När du ger henne maten så prata och kela med henne då.
Sätt ut henne på golvet och låt henne skutta av sig utanför buren...

Men jag tror på, att om hon bor inne, så skippa huset. Så blir hon nog snart mer social. Ge henne halm och hö att sova i och böka med.

Hur har hon varit tidigare då? Har hon plötsligt blivit "deprimerad"?

min kanin kan oxå vara så ibland, men då tar jag ut henne och stänger buren så att hon får se att det är kul att vara ute..

sen när hon har varit ute en stund så öppnar jag dörren, så kan hon välja själv..

man kan oxå lägga lite grönsaker eller annat gott där ute:p typ kvistar

Nej, Hon är inte en Innekanin... Men jag sak prova att ta bort huset. Var kan man köpa en sådan dära boll ? och vad ska man ha för godis i ?? :angel:

Funderat på att bara låta buren stå öppen?
kan ju hända att hon är lite "feg" och inte riktigt vågar gå ut...
Mina har iaf. vågat hoppa ut ur buren om man låtit dem ta sin tid =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 507
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 636
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar