Roliga saker att ha på julbordet

Jag gillar småplock och det här är väldigt gott:
http://www.arla.se/recept/ostbollar-med-cheddar/
och enkelt, om än inte så lätt ;)

Vi har också gärna en god och o-mastig skaldjurspaj på julbordet, skuren i tunna bitar och garnerad med t.ex löjrom eller liknande tycker jag att den är ett både fräsch och uppiggande inslag :)

Det här receptet blir det i år, men kanske med blodapelsin istället för grape till salladen, känns juligare ;)
http://www.recept.nu/mitt-kok/tommy-myllymaki/skaldjurspaj-med-avokadosallad/
Det går ju också att använda kesella i fyllningen för att lätta upp den lite.
Skaldjurspaj är en bra idé!

Jag har nyligen förälskat mig i att göra sallad på valfri citrusfrukt, mozzarella, ruccola, färsk basilika och balsamicocrème ringlad ovanpå. Så himla gott och fräscht! Magert blir det ju inte direkt, i och med mozzarellan, men så himla farligt är det inte heller. :-)

Därför att det är en av de enda maträtterna av hela världens konstiga saker jag tycker är totalt smakbefriade och meningslösa.... Usch för dessa finska lådor. Vi borde stänga gränsen mot Finland i december för att hindra importen. :idea:
Om man ska prata smakbefriad måste vi ha med lutfisk. Geléklump utan smak...

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 057
Senast: Mabuse
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 406
Senast: nejlica
·
Skola & Jobb Är det vanligt? En bekant har börjat i ny bransch och är provanställd. Under den tiden får h*n betalt per timme istället för de fast...
2
Svar
21
· Visningar
878
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar