Roliga namnförslag sökes...

Ferrari

Trådstartare
... jag vill ha lite roliga, annorlunda, tuffa namn till hundar!

Skriver nämligen en hundnamnbok, hehe, har man tråkigt måste man ju hitta på annat!

Helst tiknamn.. :rofl:

Kram :D

Sv: Roliga namnförslag sökes...

Asia (uttalas Ascha), Aidin, Blicka, Ce, Dahlia, Engla, Fria, Glittra, Harriet, Indiana, Joline, Kina, Lea, Menina, Ninja, Ottilia, Patina, Qim, Roya, Syster, Tistou, Ursula, Viskar, Xessa, Ystra, Zaga, Åsa, Ämedi, Ö kommer jag inte på nåt med.

allt för att slippa plugga...

o tiknamn:

Tolouse (hette hunden jag hade som barn, stövare/dalmatiner korsning)

Igor ( hette min pappas schäferhund- världens bästa hund! Han var militär skyddshund, sökhund och minhund, japp som sagt världens bästa hund, den hunden kunde "allt" samt var extremt snäll mot oss barn, en gång räddade han en liten flicka som rusade ut framför en bil bla).

/kT

vet två hundar som heter Bugg och Toy ;) hehe. Det är ju dock han-namn :P men men.
Min senaste stjärna heter Riddick, lite ovanligt tror jag. Min sambo har Vin Diesel som favvoskådis och hans karaktär heter Riddick i ett par filmer ;) Ville ha något annorlunda namn och vi tycker det passar bra :)

Mina hundar jag haft har hetat eller heter.

Buster, Gitsamies Chester, Macke, Korabos Mendi. Ruffa och Wellegårdens Carna.

Korabos Mendi och Wellegårdens Carna är tiknamn.

Vi hade en tik när jag var liten som hette Poja.
libbe

Soraya tycker jag om. Nu vet jag inte hur "roligt" det är, men jag tycker det låter ganska "tufft" :p

Trazzel heter min tik :)

Hon gör verkligen skäl för sitt namn :crazy: MITT LILLA TROLL!! :love:

Våra två settrar heter Sally och ettan, och mopsen heter Bosse :) Intressanta namn va? Kanske inte så fantasifulla.. kanske bör nämna att föregående mopsar fått stå ut med namn som Åskar och Åke... :rofl:

Min JR heter Wille. Förra hunden som var en golden kallades Charlie.
Nu var ju inte det några tik namn men ett par tik namn som jag tycker om är Ronja och Tindra.

Lycka till med boken! :)

Här kommer en hel bunt.. Har samlat lite namn ;)

Adina, Africa, Afrodite, Anya, Aska, Asta, Athena, Attac, Axa, Ayla,
Baylis, Bea, Biim, Brisby, Caccie, Calypso, Casanova, Champagne, Chanel, Cheetha, Delta, Daytona, Ea, Empress, Enigma, Esona, Esso, Faxxa, Frost, Gamma, Geisha, Ginger, Ghia, Hamra, Hera, Ia, Joy, Juvel, Kela, Kaos, Leia, Lera, Magi, Martini, Mocca, Nea, Nova, Niim, Opal, Occra, Pii, Quana, Raia, Rost, Ruska, Sacha, Safir, Sky, Speja, Tequila, Tosca, Thundra, Umbra, Vega, Visa, Wissla, Xantippa, Xita, Yenna, Yssa, Yrsa, Zamba, Zoom, Zorrie, Ämma, Ängla.

*lånar knapp*

en bekant till en bekants hund heter HF (hundfan!!)=D

man träffar ju så mycket hundar, kan ta några av Lokas rasfränder...

Lira, Tyra, Love, Hugo, Patron, Jidji, Tyke, Gina, Yatzy, Teddi (tik), Decibell, Viggo, Chenoa, Charisa, Pang, Wilson, Neo, Doris, Nemo, Fortune, Fleur, Ebba, Humlan, Rekyl, Shena, Illdi, Audi, Isak, Günter, Greta, Birk, Freja...

Tjaaa, det va lite Ws...

Sedan finns det ju alla kennelnamn som är mkt intressanta hos min uppfödare, hon har nämligen indiannamn, som alla har en speciell betydelse, PM:a om du vill ha hennes hemsida

//E

Kom på en till..

vet en hund som kallas PJ = Pudel :devil:
den har ett krångligt kennel namn igentligen

Då kommer mitt bidrag till smeten!

Aina (isländska; betyder polis), Krumelur, Hippi, Nói (isländska; uttalas[Noui]), Vinur (isländska, betyder vän), Ástvinur (isländska; betyder älskade vän, uttalas [austvinyr])

Kan inte komma på fler nu... Som är bra... :smirk:

Xtra :p

Excalibur (Xcalibur), Xena, Lady, Lufsen :D , Burre, Etna, Nagina/i, Indra, Stjärna, Cessan..

kanske kommer på mer sen men då tar vi det på msn.. :rofl:

Känner en hund som heter Gissa. Det är ganska kul då folk frågar vad hunden heter...*har själv gått på det*...-Vad heter hunden ? Gissa. -Nä, jag vet inte ;-).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka