Roderik 856

Jag har en Roderik-Tammer Fors xx som är mycket snygg. Han är väldigt likt sin far till utseendet. Han rör sig bra, har lätt för att korta och länga sig. Han är väldigt rädd om sig, hoppar ofta lite oekonomiskt-högt över hindren. Min Roderik häst är väldigt tittig och spänd vilket är ett stort minus.....Han är sent tagen, började inte tävla förrän han var 6 på hösten, nu är han 11 och skall debutera 140. Har även gått felfri 110 klass i fälttävlan. Dressyren är dock inte hans starka sida då han lätt blir spänd. Han är en häst som verkligen sticker ut och syns!!

Håller med ovanstående. Vi har två Roderikhästar i stallet. De kan hoppa OTROLIGT bra. De är dock väldigt tittiga.

De jag sett har varit snygga men haft mkt humör & varit tittiga. Spelat matte fula spratt på tävlingsbanan och stannat på sånt de hoppat klassen innan osv. Lite synd, då det varit mkt kapabla hästar annars.

Det man har hört är väl att de rör sej bra och hoppar hus...men kan också ha humör.

Instämmer i tidigare svar, ofta "showiga" i sprången som unghästar men alltför tittiga och spända därefter.

Har en avkomma till honom på tio år.
Han är snygg att se på, har bra gång, tävlad LA/Msv dressyr och hoppar med mkt bra teknik (enl. A-tränare) Men jag får tyvärr hålla med tidigare svar. Han har lätt för att bli spänd och tittig och kräver rutiner. Men en mkt go häst i stallet, hur gosig som helst. Han har en enom personlighet som ibland sätter mattes tålamod på prov.. ;) :love:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 439
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 943
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30