Roborovski- hamstrar

K

Krulltottan

Hej är det någon här som har en roborovski hamster? Jag har velat ha en sen tre år tillbaka men får bestämt inte för mamma. Eftersom jag börjar på gymnasiet till hösten så tror hon inte att man är intresserad av smådjur längre. Vad tror ni? Har man tiden och så det borde man ju för annars skulle jag ju inte hinna gå med hunden längre. Funderat på att köpa en äldre från blocket som nån tröttnat på då jag inte haft hamster förut. Plus att jag tycker så synd om dom. Aja ni som har kan ni inte skriva lite om dom typ hur gammal dom blir, hur stora buren måste vara vad dom äter, hur ofta mm. Har sökt på internet mycket men det skulle vara kul att höra vad ni som har dom tycker.. :d

Sv: Roborovski- hamstrar

Ja, Roborowskis blir väl max 3 år gamla vad jag vet. Har inte hört om någon som blev äldre.
De är väldigt lättskötta och tar ju liten plats, men nackdelen är att de är svåra att hantera tycker jag. De är så små att de liksom bara "rinner ur händerna" och inte vågar man ta så hårt i dem heller. Hade stora problem att fånga dem när jag jobbade i djuraffär och skulle ta upp dem till kunderna... Lyckades till och med tappa en som bara sprang iväg i handen. :o

Har själv haft dvärghamstrar (vintervita) som är snäppet större, men tyckte till och med att de var för små. Guldhamster är absolut bäst tycker jag och det skiljer inte så mycket på utrymme och skötsel mellan de olika hamstersorterna.

Sv: Roborovski- hamstrar

Min bästis hade en roborovski förut. HELT galen var han. Inte kul att hantera. Ingen mysgubbe precis. Som Poxz sa så rann han ur händerna när man väl fick tag på honom. jag föredrar de sibiriska dvärghamstrarna! mend et är ju bara min uppfattning. Har bara varit i kontakt med en enda roborovski.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 242
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 472
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka