Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Zubban bubban Va vi i samma avsnitt? De har jag glömt bort redan men du verkar smart :idea:

Ska läsa dina inlägg noga :love:

Hmm jag googlade och jag har ju varit med i Robinson två ggr och vunnit en gång. Det var mer än jag visste själv :angel:

@Zubeyde_Simsek Vi tävlade tillsammans vid dessa två tillfällena.. jag visste det!!

jag är ju ingen hubba(Zubba)- bubba alls:cautious:
Trevligt att du verkar tycka att jag är smart dock:up:
JAG visste redan att vi deltagit tillsammans två gånger. och är förvånad över att du inte minns ditt triumf-ögonblick :confused:
 
Och här kommer rollerna:

Goda sidan

Den generösa siaren – Får sia första natten (nattDL), därefter utser siaren vem som ska få sia i dennes ställe (dagDL m start DL2) Spionen får bara se vem som siaren utsett, inte den utseddes val.

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut en spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. Spionen får skicka till samma person flera ggr – men det måste gå minst ett speldygn emellan.

Drake - Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar*. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv).

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Nattvakten – ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever en ulvattack.

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare från käk

Övriga Robinson-deltagare


Onda sidan

Ficktjuven
– stryker omkring i lägren och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Gör sitt val till DagDL och utnyttjas under NattDL

Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna. Kommer visas som god i sior (bybo).

Paktmedlemmarna har tre försök att gissa på vem som är svarta fåret, om de gissar rätt hamnar denne i lyan och blir ulv. Gissningarna får ske när som helst och är inte bundna av några DLs. Om ulvarna misslyckas med att gissa rätt så kommer LL förtrolla en av ulvarna (lottning) och bestämmer vem denne behöver teoria och rösta på i nästkommande lynch.

Paktmedlemmarna
känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.


*Kärleksparet - Är två slumpvis ihop-parade deltagare, som får veta om varandra, men inte varandras roller, och får inte prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt! Vilket gör att man måste skydda sin partner, även om man misstänker den för ulveri.


Vinstvillkor:
Goda vinner när alla onda är borta
Onda vinner när de är fler än goda
För lite mer seriöst, vilket känns lite svårt än så länge, så är vi 16 stycken än så länge, 7 goda roller, två onda roller utan för pakten och så pakten.
Om man skulle gå efter den berömda 1/3 onda så skulle det betyda 5 onda, två utanför lyan vilket inte låter helt otroligt, så för att inte räkna för lågt, 5-6 onda eller hur?[/QUOTE]

jag fastnar lite på detta räknandet faktiskt:
Jag ska förklara utifrån LL:s lista:
Hon räknar upp 7 (goda)namngivna roller och då räknar jag med "övriga Robinson-deltagare" = för mig bybor . MEN tvillingarna är ju faktiskt 2 ( goda) roller angivna iom att de faktiskt är 2?

Jag finner detta skumt....
 
Nu har jag gått igenom leken igen. När jag inte kan jämföra med hur folk brukar spela och hitta eventuella konstigheter har jag fokuserat på eventuella meddelanden från får eller tjuv till lyan. Och snubblade över det här:

:eek: Ingen snygg kille i mitt gäng?! Hur byter jag till coola gänget? :confused:

Är det ett får som signalerar att det vill in i lyan? Till pakten som ofta själva i alla fall brukar se sig själva som coola.

Sämre förstadagsteorier har jag både lagt och sett. Och första rösten brukar få fart på leken (inte sällan med fatalt resultat för den som lagt den, men det bjuder jag på i så fall:p!)

Jochenmedbaguetten röstar på paow
 
jag fastnar lite på detta räknandet faktiskt:
Jag ska förklara utifrån LL:s lista:
Hon räknar upp 7 (goda)namngivna roller och då räknar jag med "övriga Robinson-deltagare" = för mig bybor . MEN tvillingarna är ju faktiskt 2 ( goda) roller angivna iom att de faktiskt är 2?

Jag finner detta skumt....

Men kan vi inte bara skippa all j*la matte?! :arghh: Jag åkte hit för att ligga. Jag tycker att vi struntar i @Harald_Treutiger regler. Den som inte får ligga får åka hem. Enkelt!
 
För lite mer seriöst, vilket känns lite svårt än så länge, så är vi 16 stycken än så länge, 7 goda roller, två onda roller utan för pakten och så pakten.
Om man skulle gå efter den berömda 1/3 onda så skulle det betyda 5 onda, två utanför lyan vilket inte låter helt otroligt, så för att inte räkna för lågt, 5-6 onda eller hur?

jag fastnar lite på detta räknandet faktiskt:
Jag ska förklara utifrån LL:s lista:
Hon räknar upp 7 (goda)namngivna roller och då räknar jag med "övriga Robinson-deltagare" = för mig bybor . MEN tvillingarna är ju faktiskt 2 ( goda) roller angivna iom att de faktiskt är 2?

Jag finner detta skumt....[/QUOTE]
Vem är det du citerar? Jag känner igen stycket men minns inte vem?
 
Nu har jag gått igenom leken igen. När jag inte kan jämföra med hur folk brukar spela och hitta eventuella konstigheter har jag fokuserat på eventuella meddelanden från får eller tjuv till lyan. Och snubblade över det här:



Är det ett får som signalerar att det vill in i lyan? Till pakten som ofta själva i alla fall brukar se sig själva som coola.

Sämre förstadagsteorier har jag både lagt och sett. Och första rösten brukar få fart på leken (inte sällan med fatalt resultat för den som lagt den, men det bjuder jag på i så fall:p!)

Jochenmedbaguetten röstar på paow

:mad: Du är fel ute. Ser jag ut som en fårskalle? Du kan glömma att jag ever kommer ligga med dig. Inte ens om du och jag blir enda kvar på ön. :rage:
 
jag fastnar lite på detta räknandet faktiskt:
Jag ska förklara utifrån LL:s lista:
Hon räknar upp 7 (goda)namngivna roller och då räknar jag med "övriga Robinson-deltagare" = för mig bybor . MEN tvillingarna är ju faktiskt 2 ( goda) roller angivna iom att de faktiskt är 2?

Jag finner detta skumt....
Vem är det du citerar? Jag känner igen stycket men minns inte vem?[/QUOTE]

Me like you :love: Vill du låna lite läppglans av mig? Du är väl typ i lagom ålder för @Harald_Treutiger så du kan väl försöka få till en bra deal för oss? :idea:
För lite mer seriöst, vilket känns lite svårt än så länge, så är vi 16 stycken än så länge, 7 goda roller, två onda roller utan för pakten och så pakten.
Om man skulle gå efter den berömda 1/3 onda så skulle det betyda 5 onda, två utanför lyan vilket inte låter helt otroligt, så för att inte räkna för lågt, 5-6 onda eller hur?

Måste vara Olinda som är citerad. Eller nä det är nån mer som kommit med samma uträkning för det är inte identiska texter
-

Jävla oordning i citaten hörni - det VAR Olinda som är citerad - tror jag. Trots allt.
 
Asså nattens ligg var sådär. Jag fick massage av en kille, men han massera så hårt att jag fick blåmärke på armen. :cry: Sen är jag hungrig och så röstar en dummis på mig. :cry:
 
jag fastnar lite på detta räknandet faktiskt:
Jag ska förklara utifrån LL:s lista:
Hon räknar upp 7 (goda)namngivna roller och då räknar jag med "övriga Robinson-deltagare" = för mig bybor . MEN tvillingarna är ju faktiskt 2 ( goda) roller angivna iom att de faktiskt är 2?

Jag finner detta skumt....
Vem är det du citerar? Jag känner igen stycket men minns inte vem?[/QUOTE]

Vem är det du citerar? Jag känner igen stycket men minns inte vem?



Måste vara Olinda som är citerad. Eller nä det är nån mer som kommit med samma uträkning för det är inte identiska texter[/QUOTE]
Jo det var @Olinda jag förökte citera och det jag tyckte var skumt är att det de facto är ganska obvious att det är minst 8 goda iom tvillingarna som båds ska vara bybor enl beskrivningen av LL .....
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp