Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Vårt lag:

Robinson-Robban. Funderar över tjuven. Tror att han är snygg fast han bara är blå. Tar med sig den blå färgen och hävdar att det är solskydd.
Martin_Melin. Tar med sig en tändare. Ganska smart kanske, frågan är bara vem som behöver eldas upp…
Emma_Andersson. Tar med sig botox och tror att hon kan sälja det. Det enda jag kan se är att Gunilla kanske vill köpa mot halva sin champagneflaska, men det känns onödigt, då hade ju Emma lika gärna kunnat ta med sig champage själv.
FarmenQristina. Frågar om ulvförtrollningen, men det är svårt att säga om hon i och med det är ulv eller inte. Tar med sig cigaretter.
Godzilla. Tar med sig ett flak öl. Hamnar direkt i lite bråk med Qristina om vem som bestämmer. Suck!
Mirre_Hammarling. Har med sig varma koppen. Jag gillar henne, dels för maten och dels för att hon tycker att killarna ska bygga hus.
Jochenmbaguetten. Verkar ha dille på baugetter (eller hur det stavas). Vill samarbeta med Alexandra_Zazzi, men jag tror inte det handlar om mat egentligen... Försöker förstå varför smurfar inte är attraktiva.

De andra:

Baren-Molle. Vill gärna umgås med mig fast vi är i olika lag. Jag vill tro gott om honom bara därför. Tar med sig pasta.
Olinda. Känns som en stark konkurrent, tar med sig läppglans. Försöker bli kompis med Gunilla för bägge gillar slavar. Börjar prata antal goda och onda, men matte har inte varit min starka sida och kanske inte hennes heller.
Alexandra_Zazzi. Tar med sig sin tomatsoppa.
Naken-Janne. Är naken… Inte min typ så jag försöker att inte titta. Han är bäst på kvällen, för då sover han i sitt myggnät som han tog med.
Zübeyde Simsek. Tar med sig multisax.
Smail. En kille i min smak! Tar med sig kondomer, kanske efter att jag tipsade honom om det…
Gunilla Persson. Tar med sig champagne. Funderar över lagens funktion, hon verkar inte ha förstått att det är en tävling det här! Har inte heller någon laganda, utan vill ha champagne för sig själv. Undrar vad de lurade i henne för att få hit henne. Får för sig att Martin och Qristina har en pakt, när de är med i samma lag.
Kitty Jutbring. Hon verkar vara helt urblåst och lost liksom.

Det känns tyvärr som att det andra laget kommer att klara sig bättre. Med pasta och tomatsoppa och så champagne till det. Medan vi får nöja oss med ogräddade äckliga baugetter.
 
Alltså jag dör! Vilka helt underbara karaktärer och alla verkar gå in i sina roller. Fantastiskt vad du startat @Paddington eller öh, @Harald_Treutiger . Jag känner mig verkligen redo med popcorn och godis för att följa årets stora dokusåpa. Skall se om jag skall passa på och äta extra mycket gott, medan de i leken svälter. Hehehe…
Åh men tack @Habina, vad glad jag blir :):heart Björnen tackar så mycket också! ;)

Men till största del beror det på mina fantastiska deltagare som verkligen gått in i sina roller, utan dem hade det inte blivit så otroligt bra!
:love::love::love::love:
 
Mörkret har fallit över Tengah å det är bara att inse att inget av lagen klarade utmaningen särskilt bra.
Ingen har rört en fena på hela dagen och det är inte läge att utse vilket lag som var bäst å inte heller vilket lag som var minst sämst. Det finns bara en sak att göra (förhoppningsvis kan det väcka lite liv i deltagarna)


Bägge lagen skickas till Örådet!
 
För övrigt lämnar produktionen kvar allt material om ni skulle vilja bygga klart....... :grin:
men själva tävlingsmomentet är avslutat.
 
Nä, jag får väl ge mig ut i djungeln för att fixa mat, de där bagetterna (ny djurart? ba-get) vet jag inte om jag vågar käka, direkt...
 
Oj oj, jag är för gammal för sånt här!
Nåja, jag har sovit skönt under mitt myggnät. Och jag såg nog att paow visst tittade, men jag är ju mest bara intresserad av att få vara på ön naken. Här är ju tillräckligt varmt. Nåja, paow kanske inser hur bra jag har det under myggnätet..det ryms nog en till ;)
 
Ska jag bygga? :eek: Jag ska ju jobba på min färg alltså... Och jag bara undrar var min lagkompis @Kitty_Jutbring har tillbringat natten för jag har inte sett till henne... :cautious: Har hon bott på lyxhotell vill jag också göra det! :arghh: Upp med er nu era slöhögar och bygg en säng åt mig! :rage:
Jag har tillbringat tiden i min egenbyggda onanikoja, som jag även tänkt ta med till Tengah. Så kan vi alla lusta oss där inne :cool:
 
Det ser lite knepigt ut, alla bara pratar OT eller möjligen i koder. Om inte Cigg och champangesnack tyder på att folk är med i Pakten så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Måste sova på saken, jag piggnar nog till till kvällen.
 
Paktmedlemmarna har tre försök att gissa på vem som är svarta fåret, om de gissar rätt hamnar denne i lyan och blir ulv. Gissningarna får ske när som helst och är inte bundna av några DLs. Om ulvarna misslyckas med att gissa rätt så kommer LL förtrolla en av ulvarna (lottning) och bestämmer vem denne behöver teoria och rösta på i nästkommande lynch.

Paktmedlemmarna
känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.
En lekfråga. Jag fattar inte, är det fler grupperingar i ulvligan? Paktmedlemmarna och paktmedlemmarna?
 
Mycket OT eller så är det inte det? Jag ser iallafall inga tydliga mönster än men får väl läsa om leken ett varv till (och något får mig att tro att inte @quarter4ever är med eftersom den bara nått 6 sidor? :angel:).
 
tänkte försöka stapla upp de frågor ( och svar från LL ) som uppkommit:
FarmenQristina började frågorna:
"En fråga om rollerna! Blir en ulv förtrollad varje gång de gissar fel eller bara när alla 3 gissningarna misslyckats"
Svar från @Harald_Treutiger :
Bara om alla tre gissningarna misslyckas
Sedan så frågar @Robinson_Robban en fråga om tjuvens tjuveri:
"Med lyckas, menar du att den får försöka igen om offret dör samma DL? Eller att det lyckas som att den får en förmåga= väljs en bybo(aka deltagare) så får den en ny chans?"
varpå LL förtydligar i ett svar:
"Den lyckas i o m att den får en förmåga, om den stjäl från en deltagare/bybo så finns det inget att stjäla å då misslyckas det. Den kan ex stjäla från draken å om draken inte gjort sitt val så får tjuven förmågan men om draken redan gjort sitt val så finns inget att stjäla å tjuvningen misslyckas."
Robinson_Robban vill a ytterligare förtydliganden:
Den är alltså garanterad att få stjäla förmågor, så länge den lever, men max tre, och inte från samma?

Alltså, stölden är inte förbrukad föränn den är lyckad? Eller?
LL svarar:
Preeecis

Däremellan har andra frågor kommit upp:
Paow frågar:
Det står att draken väljer kärlekspar och sedan står det att det lottas. Är det alltså så att draken väljer NÄR och sedan lottas det?

Och så den där tjuven. Om den tjuvar från siaren typ tredje speldygnet, mister siaren då förmågan att välja vem som ska få sian?
LL svarar:
Draken väljer kärleksparet (missade att ta bort slumpmässigheten från rollbeskrivningen ;) ) Draken väljer både när och vilka.

Om tjuven tjuvar siaren efter första speldygnet så får tjuven välja vem som får sia, inte siare. Sedan dygnet efter får siaren välja vem som får sia igen.


Sedan flikar Gunilla_Persson in med en fråga:
"Jag funderar på det där med lagen. Fyller dom någon funktion i leken och i så fall hur?"

LL svarar: Ja, de fyller en funktion.....


för mig å mina uppdateringar... :idea::D:p

Gunilla_Persson lägger till en reflektion:
Var lite rädd att det skulle finnas begränsningar för vem man fick rösta på. :p

Paow följer upp med en fråga:
På tal om avtändande @Harald_Treutiger har vi regler för var och hur vi får ha sex? Måste vi ha lakan över oss? För det är så sjukt avtändande. Men så jag inte bryter nån regel och åker ut liksom.
LL svarar:
Så länge ni har händerna på täcket är det ingen fara - kom ihåg att det här är ett familje-program å sänds kl 20.00 på kvällarna.

Sedan vad ni gör i djungeln på nätterna spelar ingen roll..............

Varpå @Jochenmedbaguetten fyller på med :
Låter som en klok regel. Så blå som Robban är får mig att misstänka att någon av hans sexpartners haft händerna någonstans.

sedan har jag inte hittat fler frågor som egentligen har med leken att göra , men många frågor och svar som är roliga utifrån temat :D
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp