Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

När Zubeyde försvarade Martin så frenetiskt trodde jag att det uteblivna käket kunde vara att ulvarna försökt äta Martin och att Zubeyde därför visste att han troligen inte var ulv ("troligen" för att tjuven ju kan sno käket...:crazy:). Men som någon skrev är det kanske så att ulvarna försökt käka Zubeyde, misslyckats och därför misstänkte att hon var ängel och gick på att få ut henne.

"Troligen" förresten... Om Molle nu inte hängt för mycket i baren borde han väl gett Zubeyde spioninfon eftersom han fattade att hon var ängel?

Jag hänger inte riktigt med på hur Zubeyde skulle ha vetat att ulvarna skulle försökt käka Martin i ditt första scenario, men nu vet vi ju att det inte stämmer så spelar kanske inte så stor roll.

Tror också chansen är stor att Zubeyde fick spioninfon, jag tyckte faktiskt att jag reagerade på något inlägg från henne och undrade om hon fått info innan idag. Kan nog vara en bra idé att gå igenom hennes inlägg lite extra!
 
Jag hänger inte riktigt med på hur Zubeyde skulle ha vetat att ulvarna skulle försökt käka Martin i ditt första scenario, men nu vet vi ju att det inte stämmer så spelar kanske inte så stor roll.

Tror också chansen är stor att Zubeyde fick spioninfon, jag tyckte faktiskt att jag reagerade på något inlägg från henne och undrade om hon fått info innan idag. Kan nog vara en bra idé att gå igenom hennes inlägg lite extra!
Hon borde också ha vetat vem som fick sia!
 
Jag hänger inte riktigt med på hur Zubeyde skulle ha vetat att ulvarna skulle försökt käka Martin i ditt första scenario, men nu vet vi ju att det inte stämmer så spelar kanske inte så stor roll.

Tror också chansen är stor att Zubeyde fick spioninfon, jag tyckte faktiskt att jag reagerade på något inlägg från henne och undrade om hon fått info innan idag. Kan nog vara en bra idé att gå igenom hennes inlägg lite extra!
Jamen om hon skyddade Martin och så uteblir käket? Alltså, det var vad jag trodde kunde ha hänt innan Martins roll var klar. Att hon kanske skyddade Martin, inget käk, hon tänker att han är troligt god. Men nu var det ju sannolikt inte så utan hon försökte rädda sig själv.
 
bra fråga :idea:
Men skulle vilja påstå att eftersom den inte vet om lyan så försöker den väl hitta troliga goda att rösta med på för att hjälpa den onda sidan?
Nu tror jag inte alls att Paow är just tjuven, där har jag andra jag funderar över istället. Så som det såg ut igår så skulle det inte förvåna mig om tjuven istället velat tjuva Paow faktiskt, med tanke på att så många uppfattat henne som en siarkandidat. Nu säger jag inte att det är så, men det är en tanke jag har iaf....
Jag har en hel del funderingar kring tjuven över huvud taget,

Som jag tidigare funderat över när jag gick igenom rösterna på Baren_Molle och Mig själv i gårdagens röstning ( de enda två rollerna jag kan känna mig säker på vilka de är )
så har jag en knippe jag känner mig mer fundersam över än andra:
jag upprepar ( så det blir lätt att hitta för de som kommer in i leken nu )
Emma_Andersson lägger andra rösten på BM igår och jag har i min översyn under gårdagen redan skrivit en hel del om varför jag funderar över henne:

jag har inte släppt mina tankar om henne från igår- hon har dessutom addat en konstig kommentar om att hon skulle har mer tid idag - verkade väldigt säker på att vara kvar- nu finns det roller som har möjligheten att slippa bli käk, så visst kan det vara så, men fortfarande sticker hon ut för mig

Olinda har jag tidigt varit misstänksam emot klipper in det jag skrev om henne igår:

"Olinda tar med sig läppglans till ön. Misstänker Jochenmbaguetten och Alexandra_Zazzi för att konspirera ihop över laggränserna. Saknar Kitty_Jutbring och undrar om hon spenderat natten på lyxhotell och vill hellre bättra på färgen än jobba. Gillar sedan Gunilla_Persson för att hon anser att man har tjänstefolk som jobbar åt en och ger sig sedan på att räkna på antal goda / onda och försvarar sig sedan mot Martin_Melins terori om att hon försöker connecta med Gunilla_Persson. Verkar ju få det till att den goda sidan inte vet om det finns några övriga deltagare ( bybor) liket jag finner ytterst konstigt med tanke på hanes egna påstående att det skulle vara 7 säkra goda roller - alltså på 16 deltagare så miste det ju finnas fler än 8 goda - det säger sig ju självt? Jag fattar verkligen inte hur hon tänker och dessutom vill få det till att det är jag som är misstänkt i detta?? Vill också få JMB misstänkt för dennes egen teori om att fåret följer första rösten av en ulv+ att hon också försöker få Paows röständringar att se suspekta ut
Sammantaget ÄR jag fortsatt mycket misstänksam mot Olinda"
jag tycker dessutom att hon varit duktig att så misstankar mot mig och Baren_Molle så här pingar det högt i ulvometern

Mirre är även hon en jag håller misstänkt, att hon lägger en tidig röst på mig idag hjälper ju inte till för hennes del - jag har en fundering om Mirre som tjuv? Som försöker visa sig för ulvarna genom att rösta på någon hon tror att de vill ha ut? Eller så är hon ulv och då är rösten logisk också...

Naken_Janne känns inte heller som på samma planhalva som mig. Jag skrev förut något om hans tjurskallighet- jag undrar mera om han faktiskt tillhör en annnan sida än mig i denna leken, jag tycker att han är rätt bekväm i att bara följa upp teorier som alla andra gör. På min misstänkta lista helt klart!

Godzilla är väldigt anonym, och har röstat på mig och Baren_Molle och har inte deltagit i letandet som jag tycker en god borde ha gjort. Nu kan det bero på tidsbrist kanske- då är det inte alltid så lätt? Men definitivt en jag håller ögonen på

Jag håller med Alexandra_Zazzi i hennes röst på Mirre, hon har inte gjort något direkt för att föra leken framåt, jag tycker att hon röstat "bekvämt" och jag har dessutom en fundering över henne som tjuv , oavsett vilket, ulv eller tjuv så ska alla onda ut för att goda skall vinna, och tjuven kan ställa till det så inte helt fel att få ut den heller.
Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling

Här är lite inlägg från Zubeyde som skulle kunna vara matnyttiga om det nu är så att hon fått spioninfo
 
Katastrof!!!!

I senaste pristävlingen spelade en spegel en central roll och Olinda, Paow och Emma blev helt förstörda över bilden av sig själva i spegeln. Även Samirs (som precis landat) och Smails fåfänga fick sig en ordentlig törn och allihopa började gå omkring och noja över vad deras fans skulle tycka.

På kvällen tog tandblekningsskummet slut och när hon sedan kom ihåg bilden av sig själv i spegeln där håret var helt gult, frissigt och tossigt. Inte nice. inte Paow. Inte alls Paow-aktigt.

Det fanns bara en sak att göra...

Siaren Paow hoppar av!

(nu får hon vila upp sig på lyxhotell istället, precis som övriga utröstade och avhoppade deltagare)



DagDL 22.00
NattDL 09.00
 
Lite sammanfattning, sen blir det inte mer från mig förrän ikväll:

Zubeyde fick sannolikt spioninfo. Utifrån de inlägg @Godzilla samlade ovan drar jag slutsatsen att @paow vare sig är siare eller tjuv vilket föreslagits tidigare (och därför skriver jag det här, all info finns i leken redan plus att när jag trycker på "Svara" har DL passerat:p). Paow bör vara god alltså, för fortfarande baserat på Qristinas röst tror jag inte hon är ulv.

@Alexandra_Zazzi har också gjort ett gott intryck under gårdagen och tycks genuint leta ulvar. Känns sökande.

Övriga....:crazy: Jag borde läsa mer men hinner inte och har telefon. Tycker @Kitty_Jutbring kändes genuin runt DL igår och av någon anledning känns även @Emma_Andersson som om hon skulle kunna vara på rätt sida, men jag måste kolla mer idag för jag vet inte varför:confused: jag känner så! Och sen känns inte övriga onda, men jag vet inte alls.

Tror som flera att ulvarna nog inte tyckte det var så illa att Martin rök eftersom de blev av med ängeln.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
43 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp