Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Med tanke på det här som blir Robbans röstning väldigt märklig, han ligger efter Zubeyde, blir uppmärksammad på att hon kan vara god och röstar då tidigt på Martin med en relativt svag röstmotivering. Det skulle kunna vara en paktmedlem som har fått reda på att Martin och Zubeyde är kärlekspar och pakten kommer överens om att rösta ut Martin för att även få ut Z. Men det kan även vara en god som spelar rakt i händerna på pakten.
Den fetade meningen stämmer.
 
Målar:
DL 1
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow

21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle

21:42 Paow röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_Persson

21:49 paow "ändrar röst" till Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zassi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar röst till Gunilla_Persson
22:00 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda

FarmenQristina, svart får
Gunilla_Persson, tvilling
DL 2
20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på barenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle
21.47 Olinda röstar på BarenMolle

21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.
22.00 Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten

BarenMolle, lösmynt spion
inget käk
DL 3
14:55 Mirre_Hammarling röstar på Zubeyde_Simsek
15:50 Martin_Melin röstar på Kitty_Jutbring
19:17 Robinson_Robban röstar på Martin_Melin
20:56 Kitty_Jutbring röstar på Martin_Melin
21:41 Alexandra_Zazzi röstar på Mirre_Hammarling
21:48 Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling
21:48 Paow röstar på Godzilla
21:49 Jochenmedbaguetten röstar på Mirre Hammarling

21:53 NakenJanne röstar på Godzilla
21:56 Olinda röstar på zubeyde_Simse
21:58 Smail röstar på Martin_Melin
21:59 Samir röstar på Martin_melin
22:00 Naken_Janne ändrar röst till Martin_Melin

Martin_Melin, ulv o kärlekspar med
Zubeyde_Simsek, ängel
paow, generös siare
 
Målar:
DL 1
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow

21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle

21:42 Paow röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_Persson

21:49 paow "ändrar röst" till Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zassi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar röst till Gunilla_Persson
22:00 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda

FarmenQristina, svart får
Gunilla_Persson, tvilling
DL 2
20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på barenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle
21.47 Olinda röstar på BarenMolle

21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.
22.00 Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten

BarenMolle, lösmynt spion
inget käk
DL 3
14:55 Mirre_Hammarling röstar på Zubeyde_Simsek
15:50 Martin_Melin röstar på Kitty_Jutbring
19:17 Robinson_Robban röstar på Martin_Melin
20:56 Kitty_Jutbring röstar på Martin_Melin
21:41 Alexandra_Zazzi röstar på Mirre_Hammarling
21:48 Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling
21:48 Paow röstar på Godzilla
21:49 Jochenmedbaguetten röstar på Mirre Hammarling

21:53 NakenJanne röstar på Godzilla
21:56 Olinda röstar på zubeyde_Simse
21:58 Smail röstar på Martin_Melin
21:59 Samir röstar på Martin_melin
22:00 Naken_Janne ändrar röst till Martin_Melin

Martin_Melin, ulv o kärlekspar med
Zubeyde_Simsek, ängel
paow, generös siare
Lite tankar från mig:
Jag tror att Z_S fick spioninfon. Någon har även fått en sia igår, och en idag. Hoppas att den har landat hos en god som har förvaltat den väl.
Det uteblivna käket kan bero på tre roller, ängeln, nattvakten och tjuven. På sätt och vis hoppas jag att det var ängeln de försökte käka, för det betyder att det finns två kvar som de inte kan käka första gången de väljer dem (och de kan inte vara säkra, endast utivfrån misslyckat käk, vilken roll de försökt käka).

DL3, Varenda röst är misstänkt på ett eller annat sätt, förutom Z_S och paow som vi nu vet var goda. Rösterna på Martin kan lika gärna vara av lyamedlemmar som av goda (jag hann inte vara inne så mycket före DL igår att jag hann uppfatta Z_S protester, hade jag hunnit fatta det så hade jag kanske ändrat röst). Rösterna på Zubeyde, samma sak, lyan kan ha försökt käka henne och därigenom räknat ut att hon bör vara ängel och om Mirre också är ond så vill de ju hellre bli av med en ond och en god än bara en ond.
Rösterna på Mirre är väl i så fall de som inte bör ha lagts av paktmedlemmar, men tjuven skulle kunna ha röstat där.

Paows röst på Godzilla vet jag inte vad jag ska tro om, hon fick inte behålla sin sia, utan gav den till någon annan, Men hennes röst är ensam, hon följer ingen. Kanske har hon listat ut att den som fått sian har siat ngn god och då valt att gå på egna tankar istället för att följa den andres tankar, även om den andre har fått en sia, sas? (snurrigt värrde, detta)
Iom Paows kovändning ang Kitty, så skulle det kunna vara så att Kitty fick sian igår. Frågan är då om det var M_M hon i sin tur siade, men då tycker jag kanske att paow borde fattat och följt? Eller? Ju mer jag tänker, desto snurrigare blir det. Hoppas verkligen att den sista sian i leken har gett nåt att gå på.
 
Iom Paows kovändning ang Kitty, så skulle det kunna vara så att Kitty fick sian igår. Frågan är då om det var M_M hon i sin tur siade, men då tycker jag kanske att paow borde fattat och följt? Eller? Ju mer jag tänker, desto snurrigare blir det. Hoppas verkligen att den sista sian i leken har gett nåt att gå på.

Intressant! Jag tänkte ju rent spontant att paow siat Kitty iom kovändningen, och att hon då borde gett kitty sian eftersom hon vill ge den till någon god (jag resonerar här utifrån att paow siat kitty som god, något som spontant känns mest troligt iom den nämnda kovändningen). Men som du säger - om paow ger sian till någon och den lyfter upp och börjar teoria om någon är det ju rimligt att hon följer den personen. Å andra sidan hade ju martin tidigare röstat på kitty - kan paow tänkt att kitty siat någon som god och att kitty fått upp ögonen för martin efter att han röstat på henne, lite hämndröstaktigt? Å andra sidan var Kittys teori väl underbyggd, inte hämndröst-style. Fast om hon siat kitty som god (som det känns som) varför ge sian till någon annan hon rimligtvis inte kan vara säker på? Jag kollade btw rollinlägget, och det är den utsedde som själv väljer vem hen siar, jag tänkte att det kunde vara så att siaren ger bort en sia av en viss person "Jag ger paddington en sia av harald_treutiger", men så var alltså inte fallet. För det hade ju kunnat förklara det.
 
Nåväl, det här ger mig mer underlag än bara "uppriktigt resonemang, låter ärlig" i att hålla Kitty åt den goda sidan. Och det är ju bekvämt. Jag ser inte varför paow skulle ha vänt så angående henne annars.

Är jag förresten ensam om att komma ihåg något uttalande jag reagerat på, fundera över om personen är med i pakten, tänka lite till och komma på vem det var för att då inse att personen åkt och visat sig vara god? :p
 
Nu när jag sitter och lökar på lyxhotellet så är det intressant att jag inte får några notiser om att den här tråden är aktiv ;) Drar till poolen nu men min något motsträviga älskling :love:
 
Nu när jag sitter och lökar på lyxhotellet så är det intressant att jag inte får några notiser om att den här tråden är aktiv ;) Drar till poolen nu men min något motsträviga älskling :love:
jag måste medge att det är härligt att få slappa och lyxa till det här på hotellet efter gårdagen, men är fortfarande harmsen över hur du drog mig hit:p
Mot poolen!:love:
 
Intressant! Jag tänkte ju rent spontant att paow siat Kitty iom kovändningen, och att hon då borde gett kitty sian eftersom hon vill ge den till någon god (jag resonerar här utifrån att paow siat kitty som god, något som spontant känns mest troligt iom den nämnda kovändningen). Men som du säger - om paow ger sian till någon och den lyfter upp och börjar teoria om någon är det ju rimligt att hon följer den personen. Å andra sidan hade ju martin tidigare röstat på kitty - kan paow tänkt att kitty siat någon som god och att kitty fått upp ögonen för martin efter att han röstat på henne, lite hämndröstaktigt? Å andra sidan var Kittys teori väl underbyggd, inte hämndröst-style. Fast om hon siat kitty som god (som det känns som) varför ge sian till någon annan hon rimligtvis inte kan vara säker på? Jag kollade btw rollinlägget, och det är den utsedde som själv väljer vem hen siar, jag tänkte att det kunde vara så att siaren ger bort en sia av en viss person "Jag ger paddington en sia av harald_treutiger", men så var alltså inte fallet. För det hade ju kunnat förklara det.
 
Jag tror inte a
Jag tror inte andra sian hamnade där paow ville, jag tror tjuven var framme där. Sitter med telefon nu så kan inte plocka fram det igen, men se mitt tidigare inlägg där jag citerade Zubeyde. Men du menar kanske tredje sian?
 
Jag tror inte a
Jag tror inte andra sian hamnade där paow ville, jag tror tjuven var framme där. Sitter med telefon nu så kan inte plocka fram det igen, men se mitt tidigare inlägg där jag citerade Zubeyde. Men du menar kanske tredje sian?

Juste tjuven.. tänkte mest sior överlag, det står inte att siaren inte får skicka sian till samma person gång på gång. Så iom att paow borde hunnit skicka två sior kan båda ha gått till samma person, om vi ser till rollbeskrivningen.
 
Jag tror inte a
Jag tror inte andra sian hamnade där paow ville, jag tror tjuven var framme där. Sitter med telefon nu så kan inte plocka fram det igen, men se mitt tidigare inlägg där jag citerade Zubeyde. Men du menar kanske tredje sian?

Jag tror desamma. Z_s var väl tydlig med att hon inte trodde paow var tjuven så hon borde ha vetat.

Men någon annan borde ha fått sia inatt.
 
Målar:
DL 1
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow

21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle

21:42 Paow röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_Persson

21:49 paow "ändrar röst" till Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zassi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar röst till Gunilla_Persson
22:00 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda

FarmenQristina, svart får
Gunilla_Persson, tvilling
DL 2
20.02 Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
21.22 Paow röstar på barenMolle
21.42 Emma_Andersson röstar på BarenMolle
21.47 Olinda röstar på BarenMolle

21.51 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
21.52 Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten
21.52 NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
21.56 Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek
21.57 Molle röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Alexandra_Zazzi röstar på Jochenmedbaguetten
21.58 Mirre_Hammarling röstar på BarenMolle
21.59 Smail röstar på Jochenmedbaguetten.
21.59 Jochenmedbaguetten röstar på Kitty Jutbring
21.59 Martin_Melin röstar på BarenMolle.
22.00 Zubeyde röstar på Jochenmedbaguetten

BarenMolle, lösmynt spion
inget käk
DL 3
14:55 Mirre_Hammarling röstar på Zubeyde_Simsek
15:50 Martin_Melin röstar på Kitty_Jutbring
19:17 Robinson_Robban röstar på Martin_Melin
20:56 Kitty_Jutbring röstar på Martin_Melin
21:41 Alexandra_Zazzi röstar på Mirre_Hammarling
21:48 Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling
21:48 Paow röstar på Godzilla
21:49 Jochenmedbaguetten röstar på Mirre Hammarling

21:53 NakenJanne röstar på Godzilla
21:56 Olinda röstar på zubeyde_Simse
21:58 Smail röstar på Martin_Melin
21:59 Samir röstar på Martin_melin
22:00 Naken_Janne ändrar röst till Martin_Melin

Martin_Melin, ulv o kärlekspar med
Zubeyde_Simsek, ängel
paow, generös siare

Stämmer den här röstlistan? Alltså har Samir bara röstat vid ett tillfälle, för visst finns hans namn inte med i de två förstnämnda? Jag minns inte riktigt när han kom in i leken, och vet att han missat en röst, men vill kolla för säkerhetsskull.

Edit: Nevermind. Jag blev för otålig och kollade själv :p
 
Katastrof!!!!

I senaste pristävlingen spelade en spegel en central roll och Olinda, Paow och Emma blev helt förstörda över bilden av sig själva i spegeln. Även Samirs (som precis landat) och Smails fåfänga fick sig en ordentlig törn och allihopa började gå omkring och noja över vad deras fans skulle tycka.

På kvällen tog tandblekningsskummet slut och när hon sedan kom ihåg bilden av sig själv i spegeln där håret var helt gult, frissigt och tossigt. Inte nice. inte Paow. Inte alls Paow-aktigt.

Det fanns bara en sak att göra...

Siaren Paow hoppar av!

(nu får hon vila upp sig på lyxhotell istället, precis som övriga utröstade och avhoppade deltagare)



DagDL 22.00
NattDL 09.00

Väntat med tanke på hur värdelöst jag spelat. :rofl: Kom igen nu goda, ni fixar det här! :banana:

Nu ska ja leta reda på @BarenMolle så vi äntligen kan ligga. :love:
 
Jag är hemma från min Date... Den blev katastrofal, Nån snåljåp som bara bjöd på cola zero...man undrar ju om daten tyckte jag var feeeeeet...Du skulle fått den istället @Olinda.

Nu ska jag gå igenom alla 400 sidor ni skrev igår kväll..
 
Jag kollade upp att röstlistorna stämmer, vilket de gjorde. Så Samir har bara röstat vid ett enda tillfälle, vilket gör det lite svårare att gå igenom honom utifrån rösterna.

Men jag funderar lite på igår. Jag fick en väldig flashback av Samirs röstinlägg, där denne hänvisar till mig. Det kändes som ett sådant vanligt drag från en viss person att jag fick ondvibbar direkt. Obs! Detta är bara utifrån en känsla och inget konkret.

Men det kändes inställsamt på något vis. Om jag inte minns fel har även Samir tidigare i leken skrivit att det är misstänksamt med personer som håller andra för goda, vilket jag får känslan av att Samir ville förmedla till mig igår. ”Du skrev ett vettigt teoriinlägg, därför tror jag på dig” typ.

Jag funderar även på om Niyama kan ha haft rätt igår i stundens hetta när alla röster vällde in. Hon påpekade att Samir och NakenJanne visade sitt rätta jag. Och jag är nog böjd att hålla med. Jag vet inte om Mirre_Hammarling är ond, men jag kan tänka mig det. Jag vet inte om det var ett försök till räddningsröster, och inte heller om de deltagare som röstade i sista minuterna hade koll på hur röststatistiken såg ut. Däremot kan jag nästan garanterat säga att ulvarna visste att Martin_Melin var ett kärlekspar med någon. Huruvida de sedan visste att det var ängeln beror helt på vem de försökte käka natten då ingen dog.

Men det känns ändå troligt att de visste att det var ängeln och därför valde att offra Martin_Melin. För det måste vara mer värt att få bort ängeln än att ha lyan intakt.

Med detta sagt tycker jag att det är skumt med Samirs röst, och även då NakenJannes.

I övrigt tycker jag att Samir är svår att ta på. Han har haft en del liknande tankar som mig, och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Mer än att det inte känns som att vi tillhör samma sida :p På grund av olika händelser.

Samir tyckte bland annat inte att det var någon tydlig hint hos Molle om att Zubeyde kunde vara god. Han var som sagt inte ensam om att tycka det, utan även jag och Alexandra_Z var inne på att det inte var tydligt där. Kanske någon mer?

Min tanke, om Samir är ulv, är att han försökte hålla öppet att Molle visst inte hintade att Zubeyde var god, och på så sätt försöka få det till att det är dumdristigt att sätta Zubeyde åt goda sidan. Kanske ville Samir att andra skulle bli mer misstänkta till Zubeyde, så de hade en chans att få ut henne genom lynch?
Jag har noll koll på någon, så det känns som vanligt.
clip_image002.png
Jag blir lite konfunderad över rösterna som rasar in på Mirre, jovisst har hon flutit under radarn, men kanske inte till den milda grad? Funderar på om det är ett försök att rädda Martin, som @Kitty_Jutbring lyft relevanta misstankar emot?
Det här inlägget gillar jag inte. Det känns som att Samir försöker misstänkliggöra de som röstar på Mirre, för denne har väl inte gjort något misstänkt egentligen och rösterna som kommit in kanske är ett sätt att skydda ulven Martin?

Jag gillar inte heller att Samir taggar mig. Jag får som sagt känslan att han diskret vill hålla mig åt goda sidan, eller att han diskret ger mig komplimanger så jag ska hålla honom åt goda sidan?


Om övriga deltagare då.

Jag utgår från vad Zubeyde skrev i sina sista inlägg.

Hennes röst hamnar på Mirre_Hammarling. Jag tolkar det som att Zubeyde främst tror att Mirre är tjuven. Det kändes som att hon påpekade det så tydligt hon kunde utan att hinta för mycket. Så jag har inställningen att Mirre kan vara på onda sidan; som tjuv.

För mig är annars Mirre rätt anonym, och rösterna talar inte till hennes fördel.

Kitty_Jutbring – BarenMolle – Zubeyde_Simsek

Jag vet min roll, Molle är konstaterat god, tillsammans med Zubeyde.

Jag vet inte om ulvarna och tjuven hittat varandra eller inte, men oavsett känns det som att Mirre kan ha försökt hoppa på tåget och försöka få bort Zubeyde. Jag vet inte riktigt hur mycket en tjuv kan ha fått veta genom leken. Om Mirre är ulv istället känns det lite troligare att ulvarna försökt få bort Zubeyde, för jag tror att de visste att hon var ängel och valde att försöka få bort henne. Men jag är väldigt osäker här och vilken roll Mirre egentligen har och hur mycket info som kan ha framgått till henne.

Är det förresten bara jag som tycker Mirre ser ut som en han?!

NakenJannes rösthistorik:

Missad – Zubeyde_Semik – Godzilla/Martin_Melin

Jag minns inte riktigt vem han skrev att han tänkt rösta på dag 1 om han hunnit, men i övrigt känns statistiken inte så bra. En vi vet var god, sedan okända Godzilla dag 3, innan han ändrar till PolisMartin.

Jag tycker att han har rätt tama teorier och han verkar följa andras tankar rätt mycket. Även Zubeyde reagerade på hans röst på M_M igår.

Jag vet inte riktigt med det här med räddningsröster. Jag vet att vissa ulvar verkligen vill försöka rädda sina egna, medan andra är emot det. Så jag vet inte riktigt var jag ska placera Jannes röständring på PolisMartin, men jag tycker den är väldigt skum. Särskilt i samband med att han verkar flyta med en del och följa andras teorier.
 
Detsamma tycker jag kan sägas om Godzilla, som jag i övrigt inte har någon koll på alls. Jag har inte gått igenom Godzillas inlägg, utan tycker bara att han hamnar under min radar.

Godzilla: BarenMolle – Zubeyde_Simek – Missad

Skriver senare att han skulle ha röstat på Mirre_Hammarling.


Zubeyde skrev även om Olinda, som jag personligen fick en genuin känsla av igår. Men däremot tyckte jag att teorierna var rätt vaga mot Olinda, vilket får mig att undra om Z fått någon info? Hon röstar dock inte på Olinda, så tvärsäker verkar hon inte ha varit.

Zubeye skrev även om Emma_Andersson, vilken jag inte har en aning om var jag har henne. Hon är väldigt anonym. Måste titta närmre på.


Sedan undrar jag lite vilken roll Robinson_Robban kan ha i allt detta?

Röster: Zubeyde – Zubeyde – Martin_Melin

Han har röstat relativt tidigt alla gånger, men det i sig säger inget. Han röstade på Zubeyde de två första dagarna.

Det är möjligt att förstadagsrösten var OT (jag minns den inte på rak arm), men andradagsrösten lär ha varit mer konkret. Sedan ändrar han sitt spår och lägger en tidig röst på PolisMartin dag 3.

Vid det här skedet hade folk börjat fundera på om Zubeyde inte kunde vara god ändå, på grund av vad Molle skrev i sina teorier. Så det kändes kanske dumt att följa den strategin man haft i två dagar, och byter då till ulven PolisMartin tidigt. Huruvida de är ulvkollegor vet jag inte.

Vidare får det mig att fundera på baguettmannens roll i det hela? För om jag inte minns fel har Robban skrivit vid några tillfällen att han trott JMB är god (eller åtminstone inte ulv) för att denne bör ha räknat ut att FQ var fåret.

Vill förtydliga att jag inte hunnit gå igenom vare sig Robbans eller JMB’s inlägg, utan skriver mest upp mina tankar om de båda. Är spontant väldigt osäker på vilka roller de kan ha, och tycker att jag har hetare kandidater just nu så kollar dessa vid senare tillfälle..

Smail är en sådan deltagare som gått mig helt under radarn.

Gunilla_Persson – JMB – Martin_Melin

Rätt sen röst på M_M igår. Frågan är om det säger något om hans roll. Måste gå igenom hans inlägg.


Zubeydes teoriinlägg drar jag med mig för de som inte pallar gå tillbaka.

Nu tror jag att hon försökte rädda sig själv i slutändan, men tycker hon är väldigt noga med att påtala att det finns andra man hellre bör kika på. Vilket får mig att tro att hon är något på spåren i sina teorier.
Som jag tidigare funderat över när jag gick igenom rösterna på Baren_Molle och Mig själv i gårdagens röstning ( de enda två rollerna jag kan känna mig säker på vilka de är )

så har jag en knippe jag känner mig mer fundersam över än andra:

jag upprepar ( så det blir lätt att hitta för de som kommer in i leken nu )

Emma_Andersson lägger andra rösten på BM igår och jag har i min översyn under gårdagen redan skrivit en hel del om varför jag funderar över henne:

jag har inte släppt mina tankar om henne från igår- hon har dessutom addat en konstig kommentar om att hon skulle har mer tid idag - verkade väldigt säker på att vara kvar- nu finns det roller som har möjligheten att slippa bli käk, så visst kan det vara så, men fortfarande sticker hon ut för mig

Olinda har jag tidigt varit misstänksam emot klipper in det jag skrev om henne igår:

"Olinda tar med sig läppglans till ön. Misstänker Jochenmbaguetten och Alexandra_Zazzi för att konspirera ihop över laggränserna. Saknar Kitty_Jutbring och undrar om hon spenderat natten på lyxhotell och vill hellre bättra på färgen än jobba. Gillar sedan Gunilla_Persson för att hon anser att man har tjänstefolk som jobbar åt en och ger sig sedan på att räkna på antal goda / onda och försvarar sig sedan mot Martin_Melins terori om att hon försöker connecta med Gunilla_Persson. Verkar ju få det till att den goda sidan inte vet om det finns några övriga deltagare ( bybor) liket jag finner ytterst konstigt med tanke på hanes egna påstående att det skulle vara 7 säkra goda roller - alltså på 16 deltagare så miste det ju finnas fler än 8 goda - det säger sig ju självt? Jag fattar verkligen inte hur hon tänker och dessutom vill få det till att det är jag som är misstänkt i detta?? Vill också få JMB misstänkt för dennes egen teori om att fåret följer första rösten av en ulv+ att hon också försöker få Paows röständringar att se suspekta ut

Sammantaget ÄR jag fortsatt mycket misstänksam mot Olinda"

jag tycker dessutom att hon varit duktig att så misstankar mot mig och Baren_Molle så här pingar det högt i ulvometern

Mirre är även hon en jag håller misstänkt, att hon lägger en tidig röst på mig idag hjälper ju inte till för hennes del - jag har en fundering om Mirre som tjuv? Som försöker visa sig för ulvarna genom att rösta på någon hon tror att de vill ha ut? Eller så är hon ulv och då är rösten logisk också...

Naken_Janne känns inte heller som på samma planhalva som mig. Jag skrev förut något om hans tjurskallighet- jag undrar mera om han faktiskt tillhör en annnan sida än mig i denna leken, jag tycker att han är rätt bekväm i att bara följa upp teorier som alla andra gör. På min misstänkta lista helt klart!

Godzilla är väldigt anonym, och har röstat på mig och Baren_Molle och har inte deltagit i letandet som jag tycker en god borde ha gjort. Nu kan det bero på tidsbrist kanske- då är det inte alltid så lätt? Men definitivt en jag håller ögonen på
Jag blir lite spooky över de två röster Martin_Melin fått på sig tidigt, visserligen vill jag inte hålla honom som god, men mer som ett frågetecken. Jag har många fler före på min misstankelista som jag deligivit, så kan inte låta bli att fundera över om rösterna på honom är från onda som hittat en ny kandidat att så misstankar emot ?

jag tycker att det finns hetare kandidater helt enkelt idag att rikta blickarna emot, jag tror det är vettigare att hitta en ulv- eller varför inte tjuven som jag misstänker redan ställt till det i denna leken.

iofs så tycker jag att det bästa vore att få ut en ulv

Jokern känns med högt upp på min radar som möjlig ond enligt tidigare redovisade tankar, frågan är ju vilken roll denne har`finns ju en del otrevliga onda roller som inte känns så kul ( tänker på ond spion, ond siare - eller ve och fasa!- en demon
clip_image002.png
)

finns säkert fler varianter jag inte kommer på just nu

Jokern KAN vara god , men iom att det var fåret som rök först är jag mest inne på att den kan vara ond.

men kan ha helfel...
Jag håller med Alexandra_Zazzi i hennes röst på Mirre, hon har inte gjort något direkt för att föra leken framåt, jag tycker att hon röstat "bekvämt" och jag har dessutom en fundering över henne som tjuv , oavsett vilket, ulv eller tjuv så ska alla onda ut för att goda skall vinna, och tjuven kan ställa till det så inte helt fel att få ut den heller.

Zubeyde röstar på Mirre_Hammarling
 
Intressant! Jag tänkte ju rent spontant att paow siat Kitty iom kovändningen, och att hon då borde gett kitty sian eftersom hon vill ge den till någon god (jag resonerar här utifrån att paow siat kitty som god, något som spontant känns mest troligt iom den nämnda kovändningen). Men som du säger - om paow ger sian till någon och den lyfter upp och börjar teoria om någon är det ju rimligt att hon följer den personen. Å andra sidan hade ju martin tidigare röstat på kitty - kan paow tänkt att kitty siat någon som god och att kitty fått upp ögonen för martin efter att han röstat på henne, lite hämndröstaktigt? Å andra sidan var Kittys teori väl underbyggd, inte hämndröst-style. Fast om hon siat kitty som god (som det känns som) varför ge sian till någon annan hon rimligtvis inte kan vara säker på? Jag kollade btw rollinlägget, och det är den utsedde som själv väljer vem hen siar, jag tänkte att det kunde vara så att siaren ger bort en sia av en viss person "Jag ger paddington en sia av harald_treutiger", men så var alltså inte fallet. För det hade ju kunnat förklara det.

Jag tror inte a
Jag tror inte andra sian hamnade där paow ville, jag tror tjuven var framme där. Sitter med telefon nu så kan inte plocka fram det igen, men se mitt tidigare inlägg där jag citerade Zubeyde. Men du menar kanske tredje sian?
Ah, ja jag läste det du citerade, och det känns ju som en vettig förklaring till det hela.
 
Så var min röst kan hamna. Jag är medveten om att jag inte gått igenom allas inlägg ännu, men jag måste göra lite annat och känner att jag ändå har tre kandidater som för mig borde rödmarkeras på röstlistorna…

Och dessa är Samir, Mirre_Hammarling och NakenJanne.

Jag tror mest på Samir, av de teorier jag skrivit om honom ovan. Det är inte bara känsla jag har, utan jag tycker att han skriver lite smått skumt lite här och var.

Mirre_Hammarling för att Zubeyde verkade så säker på att han tillhörde onda sidan. Hon trodde på att han var tjuv, och jag tycker att hon uttryckte sig så säkert hon kunde om den saken utan att hinta.

NakenJanne för att jag tycker att han följt med för mycket i leken, följt andras teorier och varit allmänt diskret. Hans röständring på M_M vet jag inte vad jag ska tro om. Det ser inte bra ut, samtidigt skulle en ulv vara så våghalsig? Samtidigt, skulle kanske en ulv tänka att goda skulle tänka att en ulv inte skulle vara så våghalsig?

Oavsett tycker jag att han kryper för långt under radarn.


Kitty_Jutbring röstar på Samir för att jag avskyr känslan av att han vilseleder mig, trots att han säger annat… Jag har som sagt för mig att Samir i tidigare inlägg har varit avig mot hur andra håller andra som goda. Jag får ärligt säga att jag inte hittat det inlägget jag tänker på, men jag tycker ändå att det inte känns bra att han diskret satte mig åt goda sidan redan innan M_M visade sig vara ulv. Jag kan inte låta bli att fundera på om han har en annan agenda än mig och försöker vara inställsam.

Min röst faller även här för att jag tror att ulvarna vetat om att M_M var i kärlekspar med någon, och att andre partnern var ängeln pga. deras missade käk. Jag ser det som rätt troligt att ulvarna kan ha fattat att Zubeyde var ängel, och att de ville ha bort henne.

Detta gör att Samirs teoriande om att Molles tankar om Zubeyde faller i annan dager. Samir tyckte inte det var en tydlig hint alls (vilket han iofs inte var ensam med som jag skrivit tidigare) och jag undrar om han försökte få tillbaka Zubeyde över deltagare som trots allt är värda att titta närmre på, som inte behöver vara goda.

Zubeyde var ju uppe på tapeten dag 2 innan vi fick veta Molles roll, och det känns som ett försök att få folk att försöka resonera med sig själva om att det inte var en hint från Molles sida angående Zubeyde.

Vidare även för Samirs inlägg där han ifrågasätter rösterna på Mirre, och menar på att hon inte alls är så suspekt. Och att Samir antyder att de som röstar på Mirre försöker skydda ulven Martin.

Och återigen att Samir i detta inlägg är inställsam mot mig och mina teorier mot Martin.


Nu kände jag att jag blev lite mosig i huvudet, men jag hoppas det inte blev så rörigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp