Jag trodde jag fick med alla att teoria om, men insåg att jag missat Alexandra_Z och möjligen någon mer. Jag får återkomma om henne, och de andra jag eventuellt missat, men det finns som sagt andra jag tycker är mer suspekta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite försvann visst här, så jag vill förtydliga att detta mest är något jag reagerat på halvt som halvt. Men att jag inte vet vad just detta säger om vare sig JMB's eller Robbans roller. Så som sagt, mest en tanke eller undran.Vidare får det mig att fundera på baguettmannens roll i det hela? För om jag inte minns fel har Robban skrivit vid några tillfällen att han trott JMB är god (eller åtminstone inte ulv) för att denne bör ha räknat ut att FQ var fåret.
Jag gillar inte heller att Samir taggar mig. Jag får som sagt känslan att han diskret vill hålla mig åt goda sidan, eller att han diskret ger mig komplimanger så jag ska hålla honom åt goda sidan?
Och ändå försöker du det!Vill först svara på detta:
Är du den jag tror du är vet jag att det inte funkar.
Jag har inte hunnit gå igenom Smails inlägg, och därför har jag inte skrivit något vidare om honom.Sedan undrar jag lite varför just jag och NakenJanne är mer misstänkta än Smail? Han kastade också in en sen röst, eller har jag missat något som gör att han inte misstänks för det?
Varför kände du att du var tvungen att välja någon av dom? Varför inte bara rösta på den du tror mest på, oavsett om det är någon andra röstat på tidigare eller ej?Men alltså, i en lek går det i princip inte att tro på någon, igårkväll kände jag att jag fick välja mellan Martin och Mirre och då fanns substansen i ditt inlägg.
Väntat med tanke på hur värdelöst jag spelat. Kom igen nu goda, ni fixar det här!
Nu ska ja leta reda på @BarenMolle så vi äntligen kan ligga.
Jag funderar även på om Niyama kan ha haft rätt igår i stundens hetta när alla röster vällde in. Hon påpekade att Samir och NakenJanne visade sitt rätta jag. Och jag är nog böjd att hålla med. Jag vet inte om Mirre_Hammarling är ond, men jag kan tänka mig det. Jag vet inte om det var ett försök till räddningsröster, och inte heller om de deltagare som röstade i sista minuterna hade koll på hur röststatistiken såg ut. Däremot kan jag nästan garanterat säga att ulvarna visste att Martin_Melin var ett kärlekspar med någon. Huruvida de sedan visste att det var ängeln beror helt på vem de försökte käka natten då ingen dog.
Varför kände du att du var tvungen att välja någon av dom? Varför inte bara rösta på den du tror mest på, oavsett om det är någon andra röstat på tidigare eller ej?
Okej. Jag känner mig ganska säker på at Kitty fått veta något inatt. Så jag följer henne i dagens röstning, helt enkelt för att det är det bästa jag känner att jag har att gå på.
Robinson_Robban röstar på Samir
För att jag tror att Kitty har fått info inatt, iom att paow var siare så ser jag det som ganska troligt till och med. Att hon då väljer att lägga en tidig röst säger mig att hon är säker på sin sak.
I övrigt så är jag skeptisk till Mirre, på grund av Z_S röst där igår, och att det känns som att hon flutit med. Z_S "testamente" pekar på att Mirre skulle kunna vara tjuv.
Naken_Janne och Smail är två som jag vill hålla ögonen på med tanke på deras sena röster på M_M igår. För jag tror inte att det är omöjligt att pakten velat offra M_M för att på så sätt få med en god på köpet, hellre det än att riskera att bara en ond åker, ur deras synvinkel.
Här är lite inlägg från Zubeyde som skulle kunna vara matnyttiga om det nu är så att hon fått spioninfo
Som jag skrev tidigare så är det ju svårt att inte "flyta med och följa andras teorier" när man inte är först med teorierna. Jag kan ju inte hitta på något bara för att inte verka som att jag flyter med, om jag tror/tänker samma saker som redan skrivits?Jag kollade upp att röstlistorna stämmer, vilket de gjorde. Så Samir har bara röstat vid ett enda tillfälle, vilket gör det lite svårare att gå igenom honom utifrån rösterna.
Men jag funderar lite på igår. Jag fick en väldig flashback av Samirs röstinlägg, där denne hänvisar till mig. Det kändes som ett sådant vanligt drag från en viss person att jag fick ondvibbar direkt. Obs! Detta är bara utifrån en känsla och inget konkret.
Men det kändes inställsamt på något vis. Om jag inte minns fel har även Samir tidigare i leken skrivit att det är misstänksamt med personer som håller andra för goda, vilket jag får känslan av att Samir ville förmedla till mig igår. ”Du skrev ett vettigt teoriinlägg, därför tror jag på dig” typ.
Jag funderar även på om Niyama kan ha haft rätt igår i stundens hetta när alla röster vällde in. Hon påpekade att Samir och NakenJanne visade sitt rätta jag. Och jag är nog böjd att hålla med. Jag vet inte om Mirre_Hammarling är ond, men jag kan tänka mig det. Jag vet inte om det var ett försök till räddningsröster, och inte heller om de deltagare som röstade i sista minuterna hade koll på hur röststatistiken såg ut. Däremot kan jag nästan garanterat säga att ulvarna visste att Martin_Melin var ett kärlekspar med någon. Huruvida de sedan visste att det var ängeln beror helt på vem de försökte käka natten då ingen dog.
Men det känns ändå troligt att de visste att det var ängeln och därför valde att offra Martin_Melin. För det måste vara mer värt att få bort ängeln än att ha lyan intakt.
Med detta sagt tycker jag att det är skumt med Samirs röst, och även då NakenJannes.
I övrigt tycker jag att Samir är svår att ta på. Han har haft en del liknande tankar som mig, och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Mer än att det inte känns som att vi tillhör samma sida På grund av olika händelser.
Samir tyckte bland annat inte att det var någon tydlig hint hos Molle om att Zubeyde kunde vara god. Han var som sagt inte ensam om att tycka det, utan även jag och Alexandra_Z var inne på att det inte var tydligt där. Kanske någon mer?
Min tanke, om Samir är ulv, är att han försökte hålla öppet att Molle visst inte hintade att Zubeyde var god, och på så sätt försöka få det till att det är dumdristigt att sätta Zubeyde åt goda sidan. Kanske ville Samir att andra skulle bli mer misstänkta till Zubeyde, så de hade en chans att få ut henne genom lynch?
Det här inlägget gillar jag inte. Det känns som att Samir försöker misstänkliggöra de som röstar på Mirre, för denne har väl inte gjort något misstänkt egentligen och rösterna som kommit in kanske är ett sätt att skydda ulven Martin?
Jag gillar inte heller att Samir taggar mig. Jag får som sagt känslan att han diskret vill hålla mig åt goda sidan, eller att han diskret ger mig komplimanger så jag ska hålla honom åt goda sidan?
Om övriga deltagare då.
Jag utgår från vad Zubeyde skrev i sina sista inlägg.
Hennes röst hamnar på Mirre_Hammarling. Jag tolkar det som att Zubeyde främst tror att Mirre är tjuven. Det kändes som att hon påpekade det så tydligt hon kunde utan att hinta för mycket. Så jag har inställningen att Mirre kan vara på onda sidan; som tjuv.
För mig är annars Mirre rätt anonym, och rösterna talar inte till hennes fördel.
Kitty_Jutbring – BarenMolle – Zubeyde_Simsek
Jag vet min roll, Molle är konstaterat god, tillsammans med Zubeyde.
Jag vet inte om ulvarna och tjuven hittat varandra eller inte, men oavsett känns det som att Mirre kan ha försökt hoppa på tåget och försöka få bort Zubeyde. Jag vet inte riktigt hur mycket en tjuv kan ha fått veta genom leken. Om Mirre är ulv istället känns det lite troligare att ulvarna försökt få bort Zubeyde, för jag tror att de visste att hon var ängel och valde att försöka få bort henne. Men jag är väldigt osäker här och vilken roll Mirre egentligen har och hur mycket info som kan ha framgått till henne.
Är det förresten bara jag som tycker Mirre ser ut som en han?!
NakenJannes rösthistorik:
Missad – Zubeyde_Semik – Godzilla/Martin_Melin
Jag minns inte riktigt vem han skrev att han tänkt rösta på dag 1 om han hunnit, men i övrigt känns statistiken inte så bra. En vi vet var god, sedan okända Godzilla dag 3, innan han ändrar till PolisMartin.
Jag tycker att han har rätt tama teorier och han verkar följa andras tankar rätt mycket. Även Zubeyde reagerade på hans röst på M_M igår.
Jag vet inte riktigt med det här med räddningsröster. Jag vet att vissa ulvar verkligen vill försöka rädda sina egna, medan andra är emot det. Så jag vet inte riktigt var jag ska placera Jannes röständring på PolisMartin, men jag tycker den är väldigt skum. Särskilt i samband med att han verkar flyta med en del och följa andras teorier.
Och jag tycker att dina tankar om både Mirre och Samir verkar vettiga men samtidigt har du fel om mig så det måste ju finnas en/flera ulvar bland de andra. Jag har däremot inga problem att ni röstar ut mig om det hjälper min sidaSå var min röst kan hamna. Jag är medveten om att jag inte gått igenom allas inlägg ännu, men jag måste göra lite annat och känner att jag ändå har tre kandidater som för mig borde rödmarkeras på röstlistorna…
Och dessa är Samir, Mirre_Hammarling och NakenJanne.
Jag tror mest på Samir, av de teorier jag skrivit om honom ovan. Det är inte bara känsla jag har, utan jag tycker att han skriver lite smått skumt lite här och var.
Mirre_Hammarling för att Zubeyde verkade så säker på att han tillhörde onda sidan. Hon trodde på att han var tjuv, och jag tycker att hon uttryckte sig så säkert hon kunde om den saken utan att hinta.
NakenJanne för att jag tycker att han följt med för mycket i leken, följt andras teorier och varit allmänt diskret. Hans röständring på M_M vet jag inte vad jag ska tro om. Det ser inte bra ut, samtidigt skulle en ulv vara så våghalsig? Samtidigt, skulle kanske en ulv tänka att goda skulle tänka att en ulv inte skulle vara så våghalsig?
Oavsett tycker jag att han kryper för långt under radarn.
Kitty_Jutbring röstar på Samir för att jag avskyr känslan av att han vilseleder mig, trots att han säger annat… Jag har som sagt för mig att Samir i tidigare inlägg har varit avig mot hur andra håller andra som goda. Jag får ärligt säga att jag inte hittat det inlägget jag tänker på, men jag tycker ändå att det inte känns bra att han diskret satte mig åt goda sidan redan innan M_M visade sig vara ulv. Jag kan inte låta bli att fundera på om han har en annan agenda än mig och försöker vara inställsam.
Min röst faller även här för att jag tror att ulvarna vetat om att M_M var i kärlekspar med någon, och att andre partnern var ängeln pga. deras missade käk. Jag ser det som rätt troligt att ulvarna kan ha fattat att Zubeyde var ängel, och att de ville ha bort henne.
Detta gör att Samirs teoriande om att Molles tankar om Zubeyde faller i annan dager. Samir tyckte inte det var en tydlig hint alls (vilket han iofs inte var ensam med som jag skrivit tidigare) och jag undrar om han försökte få tillbaka Zubeyde över deltagare som trots allt är värda att titta närmre på, som inte behöver vara goda.
Zubeyde var ju uppe på tapeten dag 2 innan vi fick veta Molles roll, och det känns som ett försök att få folk att försöka resonera med sig själva om att det inte var en hint från Molles sida angående Zubeyde.
Vidare även för Samirs inlägg där han ifrågasätter rösterna på Mirre, och menar på att hon inte alls är så suspekt. Och att Samir antyder att de som röstar på Mirre försöker skydda ulven Martin.
Och återigen att Samir i detta inlägg är inställsam mot mig och mina teorier mot Martin.
Nu kände jag att jag blev lite mosig i huvudet, men jag hoppas det inte blev så rörigt.
Jag funderar även på om Niyama kan ha haft rätt igår i stundens hetta när alla röster vällde in. Hon påpekade att Samir och NakenJanne visade sitt rätta jag.
Okej. Jag känner mig ganska säker på at Kitty fått veta något inatt. Så jag följer henne i dagens röstning, helt enkelt för att det är det bästa jag känner att jag har att gå på.
Robinson_Robban röstar på Samir
För att jag tror att Kitty har fått info inatt, iom att paow var siare så ser jag det som ganska troligt till och med. Att hon då väljer att lägga en tidig röst säger mig att hon är säker på sin sak.