Rivit av en bit av hoven.....

Astael

Trådstartare
Jag har en tre månaders föl som har rivit av en bit av hoven , som har gjort att han har en ficka upp i hoven. Eftersom jag märkte det idag har jag ännu inte hunnit ringa hovslagaren, han är inte halt. Har rensat fickan och lagt ett jodopaxomslag , hovslagaren kommer ut om tre veckor och ska kontaktas imorgon. Behöver tips om hur jag ska gå tillväga han har så lite hov en så länge?

Sv: Rivit av en bit av hoven.....

jodopaxomslag och sjuksko brukar vi använda (fast har aldrig råkat ut för det på ett föl) hovslagare samma dag eller dagen efter och/eller kliniken för röntgen beroende på vad som hänt/hur det ser ut.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 242
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden