Rivit av en bit av hoven.....

Astael

Trådstartare
Jag har en tre månaders föl som har rivit av en bit av hoven , som har gjort att han har en ficka upp i hoven. Eftersom jag märkte det idag har jag ännu inte hunnit ringa hovslagaren, han är inte halt. Har rensat fickan och lagt ett jodopaxomslag , hovslagaren kommer ut om tre veckor och ska kontaktas imorgon. Behöver tips om hur jag ska gå tillväga han har så lite hov en så länge?

Sv: Rivit av en bit av hoven.....

jodopaxomslag och sjuksko brukar vi använda (fast har aldrig råkat ut för det på ett föl) hovslagare samma dag eller dagen efter och/eller kliniken för röntgen beroende på vad som hänt/hur det ser ut.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 273
Senast: Johanna1988
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka