Riven i ögat?!

nice and happy

Trådstartare
Chihuahuan älskar att leka med katten & idag så råkade nog katten riva hunden i ögat. Han tjöt till & efter det så kikade han med ögat. Det rinner lite om det. Ute så är det helt öppet.
Skall man tvätta ur det el bara låta det vara?
Om det ännu är så efter helgen så skall jag uppsöka veterinär.
Någon som haft hund med riv i ögat, hur gjorde ni? Hur gick det? Lång tid innan den blev bra?

Sv: Riven i ögat?!

Om din hund fått en rivskada i ögat så är det viktigt att snabbt komma till veterinär så skadan inte förvärras.Skulle aldrig våga vänta tills efter helgen.Ögonskador är inte att leka med.

Veterinär direkt vid misstanke om rivskada på ögat, inte minst efter ett kattriv. Kommer du för sent till vet är risken att ögat inte kan räddas. Bättre att åka direkt och göra det i "onödan" än att vänta med risken att hunden blir blind.

Snabbt till veterinär! Jag hade en schäfer som i slagsmål med vår andra hane blev biten över skallen och över ena ögat. Det såg inte så farligt ut först så jag åkte inte in på en gång tyvärr, vilket resulterade i att han blev blind på det ögat samt fick ngn slags kronisk ödem eller hur jag ska uttrycka det. Det såg inte vackert ut även om han inte hade ont av det sen.

Det behöver ju inte bli ngt av det men chansa inte utan åk in för kontroll är mitt råd.

Idag så rinner det inte & han har det öppet som vanligt. Det är helg så det är lite svårt att få veterinär tid. Men får kolla om jag får komma in idag.

Min tik fick ett getingstick i veckan, jag åkte genast in till vetrinären, för att kolla så det inte fanns några skador på hornhinnen, det kollar de upp mycket engelt genom att ha i någon vätska som blir grön om hornhinnan är skadad.

Är inte särskilt dyrt heller, om du oroar dig för det, hon gick igenom min tjej och lyssnade även på hjärtat och det gick på 478kr. Var det värt.

Åk till veterinären med en gång.Ögat är väldigt känsligt även hos hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 686
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 547
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka