Rita av din häst?

Sunny

Trådstartare
Hej! Jag gör mycket hästskisser för att jag tycker det är roligt att hålla på med. Jag ritar utifrån foton och det blir mycket bilder på min egen häst såklart, så jag tänkte höra om någon/några är sugen på att få sin pålle avritad? Behöver i så fall ett hyfsat foto (obs, som du har tagit själv, man får nämligen inte rita av andras foton utan att fotografen är med på det) :)
Jag mailar den ritade bilden till dig så du har den på datorn sen, eller skriver ut den om du vill, men jag behåller originalet i min samling. Jag kanske kommer lägga upp bilden jag ritat på nätet eller ha med den i utställningar om det skulle bli aktuellt.

Hör gärna av dig, det är ju gratis :) tänkte lägga upp exempel men fattar inte riktigt hur man gör :P
 
(obs, som du har tagit själv, man får nämligen inte rita av andras foton utan att fotografen är med på det) :)

Man får rita av andras bilder och foton, så länge det är för eget bruk finns det inget hinder. Det är först om man lägger ut på internet, ställer ut eller om det är till försäljning som det inte är tillåtet.

Tänkte bara jag skulle lägga till detta så att inte någon i onödan blir rädd att ha gjort något olagligt :)
 
Åh, jag vill gärna ha mina avritade! :)
Hej! Jag gör mycket hästskisser för att jag tycker det är roligt att hålla på med. Jag ritar utifrån foton och det blir mycket bilder på min egen häst såklart, så jag tänkte höra om någon/några är sugen på att få sin pålle avritad? Behöver i så fall ett hyfsat foto (obs, som du har tagit själv, man får nämligen inte rita av andras foton utan att fotografen är med på det) :)
Jag mailar den ritade bilden till dig så du har den på datorn sen, eller skriver ut den om du vill, men jag behåller originalet i min samling. Jag kanske kommer lägga upp bilden jag ritat på nätet eller ha med den i utställningar om det skulle bli aktuellt.

Hör gärna av dig, det är ju gratis :) tänkte lägga upp exempel men fattar inte riktigt hur man gör :P
 
Hej!

Min får du gärna rita av. Och gärna lägga upp resultatet här också :-). Det bryr jag mig inte om :-)

/Lavinia
 
@Sunny
Jag vill också gärna få mina hästar avritade! Vi har en shettis, en fbl/new forest-korsning och en arab.

Nu har du ju flera intresserade, men jag ställer mig gärna i kö ;) Och mina får du isf gärna publicera här eller var du vill. :)
 
Vilken trevlig tråd, jag har två som du gärna får rita av (och såklart använda hur du vill). Någon speciell vinkel du skulle vilja ha dem i?
 
tolkseles_bild_30012015_54cc9fe29606ee63f6c55ffd.png


Mount Everest och jag i blyerts :love:
 

Liknande trådar

Ridning Tänkte mest höra om fler har detta problemet med sina travare (eller andra hästar för all del). Min häst är jätteduktig på att arbeta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 499
Senast: zabby
·
IT & mobiler jag tänkte bara höra om någon vet vad som gäller om man vill lägga upp en bild som någon annan tgit på sin hemsida? det är nämligen...
2
Svar
27
· Visningar
2 537
Senast: Madick
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 182
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp