Ringorm på råtta?

R8n

Trådstartare
Tänkte åka till vet med Bea för att kolla upp hennes rossel. Nu har Doris fått något på halsen, jag misstänker ringorm. Det är en ganska stor oval fläck helt pälslös och den är lite rödaktig. Tror ni kan vara ringorm?

Sv: Ringorm på råtta?

Har aldrig hört talas om ringorm på råttor faktiskt... Men ta med henne också så du får veta säkert :)

Jo, det kostar ju inte mycket extra heller:idea: :D

Har just fått veta att jag inte kan ringa den här veckan heller, är inte hemma när telefontiderna är och mamma vägrar ringa:mad:

Helt otroligt! tog ut 300 kr extra för att tanka på mobilen idag och köpa råttmat. När jag kommer hem och släpper ut råttorna så rosslar inte Bea mindre än hon gjort på hela helgen och Doris hud är normalfärgad och några hårstrån börjar titta fram. Spelade de mig bara ett spratt eller vad:confused: :crazy:

Ska hålla koll på dem de närmaste dagarna, men båda två verkar vara på bättringsvägen utan någon speciell vård förutom kärlek och en massa godis:love: :angel:

:o Får skylla på att jag var otroligt trött :p

Menar förstås att Bea rosslar mycket mindre nu än hon gjorde i helgen. Då kunde hon ju knappt andas mellan varven. Men idag har jag inte hört något rossel alls:banana:

Fan vad bra :)
Fast jag hade då besökt vetten ändå om jag vore du ;)

Btw, jag tycker du ska kika in på msn, me got news! :D

Jo, jag ska iaf ringa till vet imorgon för säkerhetsskull.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 191
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Trädgård & Växter Jag har fått en idé. Den är inte helt färdig än, så jag kan behöva lite input och tankar från andra. Vi har en massa tegelstenar som...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama