Ringbrynjor

J

Joar fran Sunnansjo

Hur gör man en ringbrynja? Jag vet hur man sätter ihop ringarna 4:1, de platta bitarna går bra, men hur gör man när man ska få till armarna. Och åt vilket håll ska ringarna ligga för att det ska vara korrekt? Går ju att vända åt många olika håll:confused:

Sv: Ringbrynjor

Joar: Ska du till Delsbo nästa helg på riddarlägret?

Sael, japp det ska jag. Du har med min huva antar jag:D Hade tänkt försöka hinna göra min brynja tills dess, därav mina funderingar. Men jag får väl vänta, så kan jag få experthjälp på plats:)

Heter du Sandra eller Camilla så har jag det =) Men självklart så hjälper jag dig. Ska leverera en brynja också så vi kan titta på den så får du se exakt hur du ska göra!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 831
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 747
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar