Ringa uppfödare!?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Generalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 4 483
G

Generalen

Mitt i all extas är huvudet tomt. Vad säger man? :eek:

Jag har tittat runt ett tag och kontaktat de främsta uppfödarna inom den ras som jag är intresserad av och mailat en kort presentation av mig själv och mitt mål med hunden och med frågan om de planerat något valpkull till våren 2009. Flera har svarat och det har än så länge bara varit mailkontakt och det har blivit sagt att jag ska ringa när kullen föds då det är mer aktuellt. Bland dessa finns en toppenkennel med otroliga hundar som inte skickat tillbaka något svar.

Förrän nu :eek:

De har precis parat en supertik och kullen beräknas födas i december, vilket är - perfa! - för mig och sambon. De vill att jag ska ringa för mer info, men nu blev jag så nervös att det bara snurrar i huvudet! :p

Vad säger man? Vad frågar man?
Tänk om de finner mig olämplig och tar nån annan!? :crazy:
IiiIiIIIIIiIiiIiiIsSsssSsScCchHhHhhhhh.... så nervös är jag nu!
Jag har aldrig behövt vara i denna situationen förut eftersom vi har haft kennel inom familjen där nuvarande familjehundarna kommer ifrån!

Sv: Ringa uppfödare!?

Men jag vet ju inte ens vad jag ska sääääga! :p
Sitter i ett stökigt bibliotek med huvudvärk så kanske inte alltför lämpligt tillfälle, men jag vill så gärna ringa... :cry:

Ärsh, ta en kaffe, gå ut i friska luften och slå en pling.

Annars får du la ringa och öva på någon annan :rofl:

Kan inte, då måste jag dra med mig laptop och allt, dessutom ska jag snart tillbaka till skolan för en kvällslektion :mad:.

Är det ohövligt att ringa efter åtta?

Inte då, bara ringa på. (tycker jag iaf)

Jag föredrar att folk ringer sent än ringer tidigt i ottan här hemma. :D

Det ringde en tjej igår efter klocka tio till mig, men jag hade mailat och sagt att det var ok att ringa sent.

Annars har jag som en liten regel, inte ringa före eller efter tio. :D

Åååh!
Kom inte hem till mor min förrän nu :mad: jag ska färdigställa lite frågor som jag har om den blivande kullen så ringer jag imorgon förmiddag. Hoppas ingen kommit före bara! :D tror inte det iaf, nyheten finns inte med på hemsidan än eftersom tiken precis har blivit parad.

Mor min tycker jag är lite för snabb, flyttade igår, ska hämta hem en katt nästa helg och planerar hundvgalp inför våren 2009 :angel:. Men jag känner att det är den enda gången på länge som tiden kommer finnas för valp, ska ju plugga hemma och sen börja universitetet hösten 2009 och inte vill jag vänta 4-5 år på valpis :cry:.

Ärsh, jag som är så nyfiken måste ju fråga..

Ras, kennel osv. =)

Vill du inte ta det i tråden finns det en jätte fiffig funktion, PM. :D

Men du behöver inte säga ett knyst om du inte vill!;)

Har du ringt nu då? annars är det bara att ringa och höra sig för lite.. fråga lite mer om rasen och hundarna.. uppfödare brukar vara väldigt trevliga men också har dom frågor.. Men det kan iof också bero lite på vad för typ av uppfödare det är.. vissa försöker låta som säljfolk..

Vi uppfödare bits inte :angel: ;)

Håhåhåhå då ska du få höra! På den tiden jag letade Beauceron tingde jag till en i den kretsen ganska känd uppfödare-och jag har aldrig pratat med en otrevligare människa i hela mitt liv! :eek:
Hon påstod att bla att IPO kunde man köra med vilken hund somhelst och det var väl inga särskilda kriterier för att komma upp i dom klasserna. Sen var det mest jag som pratade under hela samtalet, hon stod för några få korthuggna inlägg då och då. Puh vilken människa! Fick på håll höra att det var en av jordens största satkärringar sen! :devil:

:rofl:
*kl*
Nu har jag ringt min syster för lite stöd, hon har ju bokat en valp också men av annan ras precis. Har lite lätt telefonfobi... :o på jobbet är jag världens mest sociala människa (måste, jobbar på stort konditori) men privat är jag hur feg som helst! :p

Nu ska jag iaf ringa i eftermiddag, och därmed basta! sitter i det där jäkla stökiga biblioteket igen, enda stället där jag kan få nät just nu och jag ska sitta och titta igenom tikens stamtavla. Förhoppningsvis hinner de svara på mailet innan jag ringer så att jag kan titta på hanens också.

AAAAH så får du ju inte hålla på! :crazy:
Seriöst, tänk om hon är det? Tycker att jag verkar helt olämplig, snäser och slänger luren i örat på mig... hahaha! :rofl:

Jag ska ringa först, sen blir det PM! :D
Vill ju inte att det ska läcka ut för mycket även om det inte finns jättemånga intresserade av rasen på detta forum, men några vet jag :angel: jag vill ha första tjing :devil:.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 573
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 897
Senast: Asko
·
Äldre Var ett par månader sedan jag skrev om min blivande flytt till Göteborg. Jag satsade allt, sade upp mig från ett fast jobb, lade ut mitt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka