Ring örat men vilket öra?

Sv: Ring örat men vilket öra?

*KL*

Här är det också höger öra som är lika med homusexualitet.

Min mamma hade en bekant för många år sedan som var bög och han hade hål i höger öra. För honom var det ett sätt att visa sin tillhörighet och om det var nu var vanligt att homusexuella gjorde så så är det ju egentligen inte så konstigt att de som inte är homusexuella inte vill ha något som symboliserar något man inte är.

Hur som helst så tycker jag man kan ha i vilket öra som helst, och barn borde inte bry sig om sånt.

jag har för mig rätt är höger fel är vänster = "homo" (på min tid var det så larvigt i alla fall)

Hela grejen för grabbar med att ha hål i örat (öronen) kommer ursprugligen från bögkulturen, liksom de mesta andra modeaseccoarer för män. Bögarna börjar med det och de straighta killarna tar efter när tiden är mogen. Halsband, örhängen och tumringar är alla exempel på sådant som började som mode i bögvärlden.

Smycke i örat på män är en gammal tradition.
Under 1500- 1600-talen och till mitten på 1700-talet hande nästan alla män smycke i örat. Då alltid i höger öra. Kvinnorna hade redan då smycke i bägge öronen.

Jag själv är över 60 år och har nyligen gjort hål i höger öra. Jag har ingen ring utan en liten ofärgad bergkristall infattad i titan. Det har uppskattats av många som tycker att det är snyggt. Själv vill jag gärna "sticka ut" liet.

Jag är inte bög eller nåt liknande. Har varit gift i många år.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 574
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 391
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 506
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama