Sv: Rimligt pris för en blandrasvalp?
Jag menade mest att om man köper mer renrasigt så kanske de här riktiga tokstollarna- som har hur många raser som helst i valpen och tar mycket betalt- slutar föda upp,om det inte finns nån marknad för dem längre, jag vet att det är ett önsketänkande men det är så hemskt med alla dessa hundar som får vandra från hem till hem.......
Sedan tycker inte jag heller att det är nåt fel med blandisar, det är fel på dem som enbart parar vadsomhelst i ekonomiskt syfte....
Priserna har ju stigit nåt otroligt på ganska kort tid, och det finns faktiskt väldigt många i dagens samhälle som inte har det så gott ställt men ändå skulle kunna erbjuda ett kanonhem åt en hund, fast de har inte råd att köpa någon, sedan kan det vara de som har hur mycket pengar som helst men som absolut inte borde äga en hund.
Jag till exempel är en ensamstående mor som definitivt inte har råd att ens köpa blandras i dagens läge men för 8 år sedan köpte jag min russelltik för 1500 kronor och hon är med mig 24 timmar om dygnet och har ett mycket bra liv, köpa en rottis/schäferblandning skulle jag inte göra för jag vet med mig att jag klarar inte en så krävande ras, jag har försökt, så jag talar av egen erfarenhet....