rimligt långsjuk

Badger

Trådstartare
Hejsan

Nu har jag haft en sjuk 2 snart treåring sedan i tisdags förra veckan. Feberfri idag men ganska emlig ändå. Är det helt normalt? Har varierat mellan 39,7 och 37,5 grader under dagarna. Det börjar kännas väldigt länge och det känns som att jag blir hemma i morgon också, och min man därefter.

Sv: rimligt långsjuk

Dags att kontakta VC för länge sedan om du frågar mig.
Max tre dagar med feber tycker jag är okej.

Enklaste är att du ringer sjukvårdsupplysningen på 1177 och hör vad de säger. Ingen kan ju liksom råda dig här.

Prata med 1177 men influensan härjar ju över landet och den är rejält segdragen i år, men som sagt bättre att kolla med vc eller 1177 för säkerhets skull.

Här har vi influensa med liknande feber fast inte gått under 38,7, 40 som högst sedan i torsdags vi åkte till vc idag och de rek bara vila.

Dock måste ni nog ha intyg efter dag 7 så jag hade ringt och fått en tid imorgon

Han har ju inte haft hög feber flera dagar i rad, men du kanske har rätt.

Trodde 37,5 knappt räknades som feber, det är bara det att han brukar ha 36 ca.

Intyg?

Vi har lyckats låta bli att vabba med en del råddande.

Ringer 117 helt enkelt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 424
Senast: bollen__
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 571
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 375
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka