Jag är inte ett dugg upprörd. Sinnesslö har du visst nämnt och jag tog för givet att den där kursen var en jobbkurs, men så behöver det givetvis inte vara, kan ju vara vilken kurs som helst, my mistake. Utropstecken brukar bland annat användas i samband med uppmaningar, eller i alla fall så använder jag det så, och behöver inte ha någonting med upprördhet att göra....
Jag tror att de flesta minns alldeles utmärkt. Men det finns en avgörande skillnad, det som gjort hela skillnaden från att nästan en hel värld sitter i karantän till att vi kan leva som vanligt igen, nämligen vaccin. Det minskar risken för allvarlig sjukdom och död högst betydligt, både hos riskgrupper och andra, och ska jag döma efter de riskgruppspersoner jag känner kan man nog vara uppe i typ 6 vaccinationer vid det här laget om man vaccinerat sig när man haft möjlighet eller rekommenderats att göra det.
Ja, jag trodde som sagt att det gällde någon sorts kurs i jobbet. Det är kanske ingen avgörande skillnad, men sannolikt sprids smitta lite "bättre" vid t.ex. en danskurs än om man sitter och lyssnar på en föreläsning. Man har ju både fysisk kontakt med andra vid dans och riskerar att bli andfådd. Smittrisken är dock störst just före och vid insjuknandet, så har man redan varit sjuk ett litet tag, passerat sin febertopp och dessutom varit utan feber i två dagar, så är nog inte risken så väldigt stor längre.
Det är som sagt valfritt, vilket vi kan tacka vaccinet för!