Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vill nu ta tillbaka min häst från fodervärden. Vad räknas som rimlig tid att förvarna innan hästen hämtas. Kontrakt var skrivet fast på ett år som nu gått för länge sedan, sedan ville de fortsätta ha henne, men inget är skrivet. Så vad säger ni är rimlig tid att förvarna?
Så fort du kan, så kan ni komma överens om datum som passar deras uppsägning på stallplats o hovis o dyl. Låter som hästen haft det bra så kom överens med dem.
En eller två månader är väl rimligt, fast om jag var du skulle jag kolla med dem hur de ställer sig och hur det ser ut med deras kontrakt. En del har ju tre månaders uppsägningstid.
Vad skrev ni för uppsägningstid i kontraktet förresten? Du borde ju rimligen kunna anta att de räknar med den uppsägningstid som finns där.
Det beror på dem också, tycker jag. Prata med dem och kom överens. Kanske vill de lämna hästen snabbare än två månader och skaffa en annan, när de ändå vet att den ska åka. Eller så har de planerat med träningar ev tävlignar osv och vill ha den kvar så länge det går. Vettiga människor kan man diskutera med!
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Juridik & Ekonomi
Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Trädgård & Växter Tror också på sork. Råttor brukar inte gräva hål ute i gräsmattan utan vill gärna in under/i kanten av saker, tex under terasser, inne...