Rimlig tid- ta tillbaka foderhäst?

hanny

Trådstartare
Vill nu ta tillbaka min häst från fodervärden. Vad räknas som rimlig tid att förvarna innan hästen hämtas. Kontrakt var skrivet fast på ett år som nu gått för länge sedan, sedan ville de fortsätta ha henne, men inget är skrivet. Så vad säger ni är rimlig tid att förvarna?

Sv: Rimlig tid- ta tillbaka foderhäst?

Så fort du kan, så kan ni komma överens om datum som passar deras uppsägning på stallplats o hovis o dyl. :) Låter som hästen haft det bra så kom överens med dem.

Jo, hästen har haft det jättebra där! Tänkte mest om det räcker med två månaders notice (vad sjutton heter det på svenska)?

En eller två månader är väl rimligt, fast om jag var du skulle jag kolla med dem hur de ställer sig och hur det ser ut med deras kontrakt. En del har ju tre månaders uppsägningstid.
Vad skrev ni för uppsägningstid i kontraktet förresten? Du borde ju rimligen kunna anta att de räknar med den uppsägningstid som finns där.

Det beror på dem också, tycker jag. Prata med dem och kom överens. Kanske vill de lämna hästen snabbare än två månader och skaffa en annan, när de ändå vet att den ska åka. Eller så har de planerat med träningar ev tävlignar osv och vill ha den kvar så länge det går. Vettiga människor kan man diskutera med!:idea:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 490
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 079
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Valp 2025
  • Fri tillgång på torrfoder?