Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Katten befann sig i hennes kolonistuga och hon ville inte ha katten där. Det logiska då är väl att man faktiskt lyfter upp katten och bär ut den? Något som en katt i normala fall bör tåla.
Då är nog inte min Sickan normal
Hon är enormt trygg i sig själv men avskyr nya människor, och jag tror att hon lätt skulle kunna bita en främling om dom tvingar sig på henne.
Det framgår inte av artikeln att katten var inne i en stuga, den var inne bland kolonilotterna. När främmande katter snikar sig in i min stuga är det aldrig problem att få ut dom. Det är raketfart som gäller för reträtt!
Människan som blev biten måste i alla fall ha en enastående övertalningsförmåga efter det skickades ut två patruller omgående
Här snackar vi mördarkatt, vi har folk som gör intrång på företagets mark just nu och det kom en bil......
Jag tror att hon skulle fräsa och varna. Ge människan en chans att backa. Inte hugga på en gång.
En människa som ignorerar ett djur som varnar får skylla sig själv, men ett djur som inte varnar är inte normalt.
Men vi vet ju så lite så vi kan ju knappast avgöra om poliserna gjort rätt heller.
Att katten va totalt galen efter att ha blivit jagad och infångad, det förvånar mig inte ett skit. Det skulle nog de flesta katter bli. Och jag kan förstå att poliserna upplevde den som vild då. Men man kanske borde haft i åtanke att situationen måste vara stressande för katten och tagit med den till ett lämpligare ställe för utvärdering. Jag tycker faktiskt inte att det är okej att avliva ett djur utan att ge ägarna en chans att återfå sitt djur, så vida det inte handlar om tex. en tjur som löper amok och är en allmän fara..
Du tänker inte på att katten kanske inte hann varna kvinnan? Den kan ju ha suttit och tryckt i ett hörn och hon helt enkelt bara stoppar ner fingarna och greppar tag i den, då är det inte konstigt att den hugger.
Summa av summarum: Katten borde inte varit ute utan märkning och borde inte ha varit ute där alls eftersom det inte är en lämplig miljö, polisen borde inte avlivat katten på plats.
HUR kunde poliserna veta att katten inte var chipmärkt?
Så dj-a svårt är det inte att fånga in en katt, poliserna, om några, borde ha bra resurser för detta, hur gör de när de fångar en hund?