Riktigt jävla arg är jag nu!

Sv: Riktigt jävla arg är jag nu!

Att skjuta smådjur/småvilt med klass 1 på nära håll snarare ökar risken för rikoschetter så det argumentet är helgalet. Däremot så tror jag inte att de flesta poliser är vana att avliva djur och alltså inte säkra på hur de ska göra det på bästa sättet och då är det bättre att avstå och vänta på de som kan.
 
Sv: Riktigt jävla arg är jag nu!

Det är ju väldigt konstigt att dom inte får lära sig det någon gång under utbildningen?

Jag menar, det lär vara en ganska vanlig utryckning för en småstadspolis...
 
Sv: Riktigt jävla arg är jag nu!

Jag tror inte alls att det är speciellt vanligt för vare sig storstads eller småstadspolis att de måste avliva djur. Varför skulle det vara det? Det är ju för sådant som kommunjägare finns!

Däremot kan jag hålla med om att det borde ingå i utbildningen att gå med en kommunjägare några gånger och avliva förvildade katter som blivit fällfångade så att de i af vet lite om hur det funkar.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Araminta
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Relationer Hej behöver skriva av mig. Jag har en bror som är gift med en idiot. Förlåt uttrycket men hon och hennes familj är elaka, själviska och...
2
Svar
27
· Visningar
4 916
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 333
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp