- Svar: 428
- Visningar: 35 572
På måndagen kom domen mot den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Tingsrätten friar ryttaren på samtliga åtalspunkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en av de delar jag tog med mig i mitt arbete med yrkesuppropen för MeToo, att mäns rätt till arbete (eller förtroendeuppdrag?) ALLTID är viktigare än kvinnors rätt att känna sig säkra på att deras kropp tillhör dem själva.Nu lackar jag lite allmänt på misogynin i det hela bara.
Att kvinnor och barn blir utnyttjade, det väger så himla lätt i förhållande till den teoretiska tanken att kanske kommer någon man utmålas som klandervärd.
Fan vad trött jag blir.
Jo det stämmer, men tyvärr hade hon (Felica som hon hette i tråden) lagt med hela mailet med kontaktuppgifter och allt, så det var inte så smidigt gjort.Var det inte någon som anmält till detta medlemsombud och fått ett urkorkat svar? Där de meddelade att de inte tänkte titta vidare på det pga att det saknades detaljer. Tex var anmälaren tvungen att uppge alla sina uppgifter för att de skulle ens fundera på att ta det vidare.
Har för mig att detta fanns publicerat i Flashback-tråden.
Jag vet när, men det får My berätta om hon vill. Jag hoppas att det blir offentligt alltihop så folk ser vad förbundets utskott tagit ställning till, vad som hänt. Jag trodde inte för en sekund att de skulle fälla henne, jag var personligen övertygad om att de bara ville skrämmas.@Amanda_F Vet du när anmälan till förbundet gällande My gjordes?
Och hur är det gällande beslut likt dessa, finns det offentligt att ta del av likt disciplinnämnden?
Har skrivit under.
Nu har jag brutit mot en av mina grundprinciper, att aldrig någonsin skriva under ett nätupprop.
Har både delat och skrivit under.
Jag tror att de kommer att göra som de alltid gjort och vänta på att stormen blåser förbi och sen är det buissness as usual. Det finns inget i agerandet hittills som tyder på att de kommer välja någon annan väg än den vanliga väl upptrampade.Hoppas förbundet känner att de skitit i det blå skåpet.
Hur är det, sitter styrelse på valda platser? Hur mycket makt har medlemmarna att påverka vilka som ska sitta på de högsta positionerna?
Inte jätteaktiv…
Har också skrivit under
En mycket stor andel av "inte alla män" männen är tyvärr sådana som inte vet vad ett sexuellt övergrepp är utan tror att alla honor av arten Homo Sapiens är till för deras skull och att just DE är oemotståndliga.Jag har skrivit under och blir lite ledsen över att det är stort sett bara kvinnor som har skrivit på. Var är männen som hävdar "Inte alla män", varför är de tysta? Varför undrar de inte varför det ser ut som det gör?
"Poängen är att vi ska ta tag i det här så att vi faktiskt kan göra något åt det på riktigt "Nu har Hippson publicerat SvRF´s svar på kritiken. Patetiskt.
"– Vi vill inte ha någon tystnadskultur. Vi vill att folk ska våga prata, men då kan man höra av sig till sin lokala förening eller direkt till oss för att ta upp sådana frågor. Det finns även en funktion som kallas medlemsombudsmannen som man kan vända sig till. Poängen är att vi ska ta tag i det här så att vi faktiskt kan göra något åt det på riktigt. Vi är extremt angelägna om att folk ska våga prata om vad som faktiskt har hänt, men inte via ryktesspridning på sociala medier.
...
– Vi jobbar mycket med förebyggande arbete kring detta. Vi vill prata om det som händer. Om det är så att den här avstängningen strider mot det och skapar en tystnadskultur? Jag inser risken men ser absolut inte att det skall behöva göra det. För mig är inte ryktesspridning på nätet en öppen kultur och att faktiskt våga prata. Men om fler vågar prata på riktigt så kan vi göra något åt det här."
Hans uttalande anser jag är en direkt nedsättande drive mot My. Förminskande att dra paralleller till ryktesspridning på nätet.
"Poängen är att vi ska ta tag i det här så att vi faktiskt kan göra något åt det på riktigt "
Det här blir ju bara löjligt, precis som att det My skrev var några nyheter. Allt hon skrev skulle jag säga är allmänt känt.
Ja, vad är på riktigt? Var är den handlingsplanen och den inställningen som gör att det kan bli "på riktigt"? Och - som sagt - det här har pågått alltid. Är det nu, när andra redan har skrikit högt, som det är dax? Sunkigt att det ska behövas någon annan som bär hundhuvudet innan det bli ens halvkvädna visor.
Ja! Det blir ju pinsamt!