- Svar: 428
- Visningar: 35 572
På måndagen kom domen mot den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Tingsrätten friar ryttaren på samtliga åtalspunkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej men jag har uppfattat att de har gjort ändringar efter den härvan så att de ska kunna göra liknande igen utan samma problem?Det var ju det de gjorde mot Thomas Hammar och det gick ju inte så bra tyvärr.
Jag tycker förbundet borde ha en tydlig policy om att det inte är acceptabelt att ha sex med anställda, praktikanter eller betalande elever oavsett samtycke.
Tror ni man typ kan lämna in en motion eller något till svrf om att de ska införa en sån policy?
Ja segt, och långt bort i tid. Men kanske bättre att satsa på det än att hoppas att saker ska hända av sig själv..Känns segt, här är lite mer info och jag tolkar det som att det ska gå via den egna föreningen om det är förbundsstämman du syftar på
https://www.ridsport.se/Aktuellt/Egnanyheter/2020/11/paminnelseangmotionertillforbundsstamman
Ja de har bara stämma varannat år. Jag tycker också alla klubbar ska stå upp och kräva, men jag skulle vilja ha en explicit regel om just detta med sex med anställda, elever osv och då tror jag att en motion kan vara en väg framåt. Jag ska nog börja kolla på hur man gör och se vad det finns för alternativDen genomfördes digitalt 8 maj, så det bör vara så att motioner ska vara inlämnade i december i år för 2022. Det ger ju lite mer tid att handla på i o f s. Men knappast något snabbt hanterande.
Jag tycker att alla ridklubbar ska stå upp för sina medlemmar och kräva av sitt förbund att tydligt ta ställning i frågan.
Ja de har bara stämma varannat år. Jag tycker också alla klubbar ska stå upp och kräva, men jag skulle vilja ha en explicit regel om just detta med sex med anställda, elever osv och då tror jag att en motion kan vara en väg framåt. Jag ska nog börja kolla på hur man gör och se vad det finns för alternativ