- Svar: 428
- Visningar: 35 572
På måndagen kom domen mot den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Tingsrätten friar ryttaren på samtliga åtalspunkter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En insändare från domaren My dock en +artikel så kan inte läsa hela själv.
https://www.tidningenridsport.se/dressyrdomare-avstangd-for-nathat/
Någon på förbundet på sig för tillfället och har tomt fått flashback att radera inlägg.
Fram för fler som My, som vågar berätta.
Flashback brukar radera inlägg där namn är helt utskrivna. Är något med att inläggen inte ska komma upp som sökträffar på namn. Men man får skriva tex @nna eller liknande.Ja det är så mycket som får mig att känna i detta, alltså säga vad man vill om Flashback men där brukar de ju inte direkt vika för utpekanden eller ens lösa rykten. Inte för att jag följer allt som händer där men har aldrig hört talas om att de raderat sådana inlägg förut. Och ok att My sedan tydligen varit rak nog att erkänna att hon skrivit inläggen - men om hon inte gjort det, hur skulle ridsportförbundet någonsin ha kunnat få ut uppgifter om id på ett anonymt nick för något som eventuellt skulle kunna påstås som förtal, dvs ett bötesbrott i den lägre delen av straffskalan? Förbundet har ju gudskelov inte några polisiära befogenheter att komma med där eller vad jag vet någonstans.
Dvs om My i stället hade nekat till att det var hon som skrivit, hade de då tillämpat någon slags sannolikhetsbevisning och ändå stängt av mot ett förnekande? Och hade man då kunnat tänka sig att det rakryggade i att (utan egentlig bevisning) faktiskt stå för sina uppgifter likt Karl-Bertil Jonsson på julafton i stället kunde ha lett till någon form av varning eller verbal reprimand, om de mot ett (mindre rakryggat) förnekande inte hade kunnat göra någonting?
Jag fattar också att man får vakta sina ord som officiell funktionär i vissa sammanhang och jag gillar förvisso rättssäkerhet och objektivitet i alla sammanhang, men den här hanteringen utifrån de här omständigheterna framstår ju som helt bizzaro. Just nu är jag lyckligtvis inte med i någon klubb som bidrar till detta förbund men vill nog framöver ansöka om att gå med i islandshästförbundet i stället. De kanske kan ha en hangaroundsektion för missnöjda SRFare. Visserligen har jag inga islandshästar och har inte tänkt skaffa och visserligen vet jag inte något om hur det fungerar där men så mycket värre kan det väl inte vara.
Det står för övrigt bland annat i Ridsports plusartikel att de har sökt ridsportförbundet för en kommentar men uppenbarligen inte lyckats hittills. Jag ser med intresse fram emot den. Skulle gärna se att Ponnymamman fick intervjua dem om hur resonemangen gått.
Flashback brukar radera inlägg där namn är helt utskrivna. Är något med att inläggen inte ska komma upp som sökträffar på namn. Men man får skriva tex @nna eller liknande.
Har de tagit bort ngt nu i efterhand alltså?
Men va faan. Hejja my.En insändare från domaren My dock en +artikel så kan inte läsa hela själv.
https://www.tidningenridsport.se/dressyrdomare-avstangd-for-nathat/
Någon på förbundet på sig för tillfället och har tomt fått flashback att radera inlägg.
Fram för fler som My, som vågar berätta.
Jag håller helt med , kan man vara chokad men ändå inte förvånad??Om den avstängda domaren läser det här - jag tycker du är ascool och det är sjukt hur förbundet stänger av någon för "förtal" i 18 mån rätt snabbt men inte agerar synligt på att en vuxen man i tränarposition erkänner att han haft sex med sina minderåriga elever på ett regelbundet och upprepat systematiskt vis. Vill jag vara med i någon digital tävling är det dina.
"Flasback - yttrandefrihet på riktigt"Moderator på flashback skriver att inlägg raderats för att de bröt mot reglerna och att tråden handlar om ett specifikt brott.
Jag hänger inte särskilt mkt på flashback, men min erfarenhet är att de både släpper igenom väldigt mycket som andra forum skulle radera men också att det finns mindre tolerans för utsvävningar. Trådar kan raderas helt för att de håller ”för låg standard” typ, och det kan vara rätt strikt med att hålla sig till ämnet.
Jag tror att man får skriva typ vad som helst men inte i trådar som handlar om annat. Då får man starta ny tråd. Den här tråden handlade om ett specifikt brottsfall även om det svävades ut en del. Sen vet inte jag om det finns mer som ligger bakom såklart."Flasback - yttrandefrihet på riktigt"
Jag tror att något extra måste ha förelegat, brottsmisstänkta hängs ju ut synnerligen nödtorftigt avidentifierat där hela tiden.Jag tror att man får skriva typ vad som helst men inte i trådar som handlar om annat. Då får man starta ny tråd. Den här tråden handlade om ett specifikt brottsfall även om det svävades ut en del. Sen vet inte jag om det finns mer som ligger bakom såklart.
Jag har som sagt ingen aning, men jag menade mer att det är standard på FB att OT raderas. Och andra namn var OT i den här tråden.Jag tror att något extra måste ha förelegat; brottsmisstänkta hängs ju ut synnerligen nödtorftigt avidentifierat där hela tiden.
Det har förekommit en manlig domare som varit full och haft problem med alkoholen - det får man väl ha men att som den domaren gjorde dömde i detta tillstånd, Ridsportförbundet visste om det . Åtgärd: ingen Varför: kan det bero på att det var en kollega? Man kan fråga sig om det är rimligt att Vissa av de som jobbar på Ridsportförbundet samtidigt får en enklare gräddfil till GP domare och ska de ens få göra båda sakerna?
I den öppna artikeln i Hippson står bl a:
"Framöver satsar My på att fortsätta med sina onlinetävlingar som hon kan hålla igång även utan licens.
– Om nu folk vill vara med när jag är avstängd, tillägger hon."
https://www.hippson.se/artikelarkivet/hippsonnews/domare-avstangd-i-18-manader-efter.htm
Hade jag haft en häst hade jag tusan ta mig tävlat bara för att visa mitt stöd.