Mysaan
Trådstartare
Sv: Ridskolor utvecklar inte elever?
Hästen jag satte upp henne på¨var en liten häst på 150 av fullblodsmodell alltså otroligt smäcker osv.
Jag skyller absolut inte på tjejen att hon inte får mer utbildning. Jag funderar på om det generellt är så på ridskolor att de egentligen inte lär sig rida.
Och jag har aldrig jämfört henne med någon privatryttare i samma ålder.
Jag var och titta på denna tjej när hon skulle hopptävla i september förra året. Hon hoppade 40-50 cm hinder på en (tyvärr) häst som var alldeles för stor för henne.
Jag kanske missförstod dig, men här beskrev du att hästen var för stor. Du satte också upp henne på en "privathäst" som hon inte kunde rida ihop med hela kroppen. Då antar jag att hon är en kort tjej.
Håller också med Nyrelsi. Antalet ridtimmar hos en riskoleelev som rider 2 ggr/v á ca 45 min/gång, är inte relevant att jämföra med en privatryttare med egen häst. Oavsett antal ridår. Även hästmaterialet har ju betydelse. De flesta ridskolehästar är bra utbildade, men mycket smarta för att slippa jobba och spara energi.
Det är ju samtidigt inte tjejens fel att hon inte har fått tillräcklig utbildning på ridskolan. Där ligger ju ansvaret på instruktören och ridskolechefen att ha ordentligt utbildad personal.
Hästen jag satte upp henne på¨var en liten häst på 150 av fullblodsmodell alltså otroligt smäcker osv.
Jag skyller absolut inte på tjejen att hon inte får mer utbildning. Jag funderar på om det generellt är så på ridskolor att de egentligen inte lär sig rida.
Och jag har aldrig jämfört henne med någon privatryttare i samma ålder.