Är jag verkligen bra nog?

Det låter löjligt och klychigt men du MÅSTE få upp självförtroendet, annars funkar det inte. Man kan inte tävla om man inte tror på sig själv, din kropp känner det och din häst känner det och det blir pannkaka av alltihop.
Var inte rädd för att skämma ut dig! Om du fortsätter tävla så kommer det helt klart gå dåligt ibland, så är det bara! Jag ramlade av mitt i ett hinder på en tävling en gång på gräsbana. Då ställde sig hästen och käkade gräs och bajsade samtidigt, och speakern säger något om att hon var nog lite hungrig... En annan gång red vi in på dressyrbanan innan hon var så van vid att åka ut och tävla. Jag lyckades få henne att trava omkring lite halvt om halvt i rätt riktning, samtidigt som hon gnäggade förtvivlat i sin ensamhet inne på banan... En vän till mig skulle tävla och hade tränat inför tävlingen i det ridhus där den sedan skulle hålla plats. Men hon hade tränat hela banan upp och ner och allt blev pannkaka. Tänk på det om du är rädd att göra bort dig, du kan inte göra något nån annan inte redan har gjort ;)
Jag var också tjejen i ridgruppen som inte hade ridit lika länge som de andra. Tiden spelar inte så stor roll, du kan absolut bli både lika bra och bättre än de andra! Mycket handlar om viljan. Allvarligt, man kommer så sjukt långt med bara lite glöd och vilja - men då måste du ha självförtroende för annars försvinner glöden! Tro på dig själv, spela in dig själv, skriv upp allt du gör som är BRA och försök göra just de sakerna ännu bättre.

Tack för peppen! Och haha för tävlingarna, så det kan det gå:D Du har nog helt rätt om självförtroendet och att jag helt klart behöver få upp det! Men dock vet jag inte hur, jag har försökt men efter minsta lilla nederlag så blir jag osäker igen och det är lite tråkigt... Har någon nått bra tips på hur man får upp självförtroendet och blir lugn, så får ni jättegärna dela med sig av dem!;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 770
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästmänniskan Min häst är som en del vet, till salu. Efter som att han står och kostar både pengar och tar tid hos utbildaren (är 17.2 mil enkel resa)...
Svar
10
· Visningar
1 889
Senast: Monifa
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka