Som rubriken säger så undrar jag helt enkelt om jag är bra nog! Jag är en 15 årig tjej, som har en lite komplicerad ridvana. Det är så att när jag var 9-11 så red jag shettisar på mitt landställe men bara på sommaren. Jag gick även på ett ridläger/år. När jag var 12 gick jag bara på ett läger. Sedan tog jag ett uppehåll helt på 2 år. Förra året gick jag på ett ridläger och sedan började jag på ridskola(1ggr/veckan) och har gått där sen dess. Många har sagt till mig att jag är väldigt duktig i tanke på min korta ridvana, men jag känner inte riktigt det. Jag var bra på det senaste ridlägret och hoppade bana osv. Men nu känner jag att pressen är stor. Jag har börjat tävla lite i dressyr l:C 1 2015, det gick sämst(6/8 & 7/11). Men i alla fall. Min fråga är: Kommer jag någonsin att bli en bra tävlingsryttare jämfört med de andra(de andra i min grupp har ridit i typ 8år)? Hur ska jag göra för att uppnå det? Jag tror nämligen att mitt självförtroende är i botten efter tävlingarna och jag är rädd för jag inte kommer tävla något mer(jag vill liksom inte skämma ut mig)... Men iaf jag kmr ha gymnasieval snart men vet inte om jag är bra nog. Detta känns bara lite hopplöst just nu... Någon som har tips, och sry att det blev lite långt!