Vad roligt, jag gjorde ju samma sak i våras. Tog upp ridningen efter 7 års uppehåll, dock är jag 50+Jag hoppar in i tråden.
Det är dags för mig att bli ridskoleryttare igen. Jag var det i några år som barn/ungdom och sedan någon termin som vuxen. Däremellan hade jag foderhästar, medryttarhästar, tränade privat osv.
Nu har jag inte ridit alls på över 10 år, men varit med dottern på ridskolan senaste 2 åren. När dottern kastade in handduken och ville sluta kände jag hur mycket jag skulle sakna att vara i stallet och suget har definitivt ökat att komma tillbaka till ridningen så jag anmälde mig själv istället.
Jag vet inte om jag tog mig vatten över huvudet, jag kommer ju att vara fruktansvärt ringrostig men förutsätter att mycket sitter så det blir förhoppningsvis kul. De jag kommer vara i grupp med har jag hunnit bekanta mig väl med under senaste åren då de ridit före eller efter min dotter.
En renodlad dressyrgrupp med rara damer där jag på mina 40+ år ändå är yngst
Det är lite som att cykla, mycket sitter fortfarande kvar i muskelminnet. Nu sattes jag på stallets tryggaste men knepigaste häst när jag började så det har varit en extrem lärorik termin .
Kan tips om att ta en eller två privatlektioner om det finns möjlighet
Har hunnit med både en programridning och en klubbdressyr samt hoppkurs (gick sådär men skyller på värmen ) sen jag började i februari.
Tog mig även råd rida två ggr i veckan där ena gången varit ordinarie lektion och kortkurser 4*3 lektioner. Kommer försöka fortsätta så.