Sv: Ridskoleryttare 2013
Har haft en svacka på senaste, så har inte orkat skriva nånting för jag har bara blivit grinfärdig då jag tänkt tillbaka på det.
Förra cavaletti/hopplektionerna fick jag rida ställets största och klumpigaste dressyrhäst. Vilket gick skit så det bara stänkte på väggarna. Jag grinade och var förbannad och vägrade hoppa nånting mer då vi inte ens kunde trassla oss över ett kryss utan att slå oss halvt fördärvade.
Efter det fick jag rida två dressyrlektioner på ett gammalt dressyrsto som vi fått låna av en privatperson. Vilken pärla den hästen är! Två fantastiska lektioner och jag började känna att det faktiskt kunde vara roligt att rida.
Efter det var det dags för cavaletti och hopplektion igen. Fasade för att jag skulle få samma häst som sist, men jag fick favorithästen!
Cavaletti/markarbeteslektionen gick OK, när jag red som folk så gick hästen som folk, men när jag slappade så slappade hästen. Osäkerheten från förra hopplektionen satt kvar, blir jag osäker blir jag passiv och så blir det pannkaka. Blev bättre på slutet av lektionen då det blev lite höjd på hindren och jag var tvungen att rida, för annars stannar hästen.
På hopplektionen veckan efter bara klickade det. Fin aktivitet i bakbenen, uppmärksam och lydig häst, kanonfina språng, ryttaren red som hon skulle! Det var bara så jävla rätt.
Förra veckan var det dressyr igen, fick stallets fd nordistravare. Känslig som bara sjutton för vikten, så där fick jag verkligen koncentrera mig för att vi inte skulle sladda runt ridhuset med ett ben i varje hörn. Så jäkla nyttigt.
Ska rida honom ikväll igen, och hoppas att det går än bättre än förra veckan.