lisa412

Trådstartare
Börjar på ridskola idag. Nervös!!!! Men det ska bli kul :)

Det var så längesen jag red och det känns som att jag har glömt allt. Hur tränsar man? Sadlar? Hur RIDER man??!?! *haha*

Det är en grupp för nybörjare så jag kan nog vara lugn. Får försöka att inte ställs så höga krav på mig själv. Det är ok att inte kunna.

svammel svammel................

:rofl:

Sv: Ridskola

Du kommer att få jättekul och världens träningsvärk :D.

Där jag rider finns det stallvärdinnor som man kan fråga och som hjälper till med det man inte fixar/vågar själv. Bättre att du frågar en gång för mycket. Fast ridning är som att cykla - har man väl lärt sig så glömmer man det inte. Fast finliret och känslan måste man träna upp igen.

Å, vad roligt för dig! :D Sj vet jag inte riktigt när mina lektioner börjar, längtar iaf ;) Ska bli mysigt att hälsa på alla ponnisar igen :)

Du kommer att förvånas över hur främmande men bekant allt ändå känns...

Kan bara grattulera till att du tagit ditt förnuft till fånga igen ;) Återupptog själv ridningen för ca fem år sedan och det är det bästa jag har gjort, det är en såååå stor och lycklig del av mitt liv nu!

O du, försök att lägga benen i kors när du sitter på en stol om ett par dagar... lovar att det kommer att kännas!

Lycka till o ha så skoj!

För mig tog det 2 veckor :eek: innan benen orkade lägga sig i kors utan hjälp efter ett upphåll på över 5 år.
Den träningsvärken hette duga....

Kom nyss hem. Är sååååå glad att jag börjat igen! Men vi hade bara en genomgång idag. Kollade in stallet och alla hästar. Ingen ridning alltså. Men det kändes ändå bra. Som en mjukstart.

Blev lite nervös när jag jag kom dit och såg att det bara var en massa småungar där men de var såklart från en barngrupp *haha*. Mest "vuxna" , alltså över 30, i min grupp vilket kändes lite..... Men det fanns en tjej där som jag tror är i min ålder (24) så det är skönt. Och hon är lika mycket nybörjare som jag så där har man nån man kan prata med.

Åh va glad jag är!!

Ja gösses jag kommer väll aldrig glömma min träningsvärk efter första lektionen och över ett års uppehåll från en hästrygg. (och säkert sex år sedan en lektion.)

Trodde inte det var sant :eek: Jag lovar att jag ska aldrig mera småle åt någon nybörjare med träningsvärk eller rumpvärk.

Nu för tiden så får man bara "vanlig" träningsvärk som ger sig efter ett par dagar om det är illa. :D

"Mest "vuxna" , alltså över 30, i min grupp vilket kändes lite..... Men det fanns en tjej där som jag tror är i min ålder (24) så det är skönt. Och hon är lika mycket nybörjare som jag så där har man nån man kan prata med."

Men vad är det där! Klart du ska prata med "oss" lite äldre ;)
jag lovar att alla kommer vara jätte trevliga och glada om du bara vågar dig på att växla några ord!

Lycka till och hoppas du kommer att trivas bra! :laugh:

Jag ska börja idag! Det var många år sen jag red på ridskola, men just nu känner jag att det är rätt lagom. Bara rida och sen åka hem typ. Det saknas inte hästar att rida om jag skulle vilja, gratis också, men det blir alltid mer än jag tänkt, till slut är det massor av timmar som går bort och då kan jag lika gärna ha egen häst igen känns det som.

Gruppen jag börjar i ska vara hyfsat rutinerade. Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket, jag rider som hästen "vill" ridas, och hur de andra rider spelar ingen roll bara de inte är i vägen :-)

Aningens änglig för träningsvärken också...

På den här ridskolan så VÄLJER man häst. Gissar att jag är sist på listan då som ny, inte så mycket att välja på då, och hur väljer man på en bunt namn där man inte har en aning om vad det är för något? Kul ska det bli.

Absolut kommer jag prata med ALLA i min grupp. Men just det att den här tjejen är i min ålder och är lika ny som jag gör ju att man får lite bättre kontakt.

Men ingen ålders diskriminering här inte! :D

Absolut kommer jag prata med ALLA i min grupp. Men just det att den här tjejen är i min ålder och är lika ny som jag gör ju att man får lite bättre kontakt.

Men ingen ålders diskriminering här inte! :D

Sånt är skönt, att det går att prata med alla. Jag var på plats extra tidigt igår och en i gruppen innan hojtade upp på läktaren att hon trott jag skulle börja med dem, berättade lite om hästarna och var jättetrevlig.

Fick rida ett gulligt litet fullblod, dock inte alls så lätt som jag tänkte mig fullblod... hon var rätt seg för alla hjälper och jag var rejält trött när jag satt av efter lektionen.

Fick mina ridbyxor och chaps idag :D

Ångrar nästan att jag köpte svarta ridbyxor... Funderar på granitgrå istället. *hmm* Köpte svarta chaps också så det känns som att det blir mycket svart.

Och hur tajta ska ridbyxor vara egentligen? Dom jag köpte är ganska tajta. Inte för tajta men.. tajta *haha* Ska ridbyxor helst vara ganska tajta eller? Kommer de att gå ut sig nått?

Det beror på vad du köpte för sorts byxor. Har du inte något Hööks eller liknande i närheten så du kan prova? På ÖB finns det ridkläder såg jag! Det är ju kul att ha flera olika färger :-)

Svarta ridbyxor funkar ju alltid :) Men åhh... granitgrå! :love: En av mina favoritfärger, inte minst när det gäller hästutrustning.

Köpte ett par sådana för två veckor sedan, fast bruna. Och de var tajta som fan första gången jag provade dem, men nu efter två ridlektioner sitter dom perfa!

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 072
Senast: Sassy
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 496
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama