Ridskola varannan vecka – för att fler ska kunna rida

Ridsport är något som är dyrt för många så man gör detta för att försöka göra ridsporten mer jämnlik och även öppna upp möjligheter för de som inte har den ekonomiska möjligheten att rida varje vecka. Men också för barn som har ett växelvis boende.

Jag tror inte varannanveckas-upplägg enbart kommer locka helt nybörjare, tror att även många som ridit endel eller ridit 'förr' skulle uppskatta upplägget.

Det är ett upplägg jag hade kunnat nappa på om jag inte redan hade haft tillgång till häst "då och då". Tiden och orken/kroppen räcker inte för att boka upp något fast varje vecka, men varannan är helt klart bättre än att inte rida alls.

Ridsport är något som är dyrt för många så man gör detta för att försöka göra ridsporten mer jämnlik och även öppna upp möjligheter för de som inte har den ekonomiska möjligheten att rida varje vecka. Men också för barn som har ett växelvis boende.
Vår ridskola har ett par grupper som är varannan vecka och några tider som är hoppin. Men det är inte för rena nybörjare vad jag vet. Tycker tex varannan vecka hoppin hoppning är en superidé (som jag själv inte haft tid att hoppa in på). Och några som delar på en plats.

Kan föreställa mig att första terminen, nybörjare, små barn - 6-8, skulle kunna bli magiskt långsamt med varannan vecka. De lyckas ju glömma fram och bak på en borste på bara en vecka ibland. Det finns dock hoppin boka ngra dagar innan på ponnyåkning, vilket är super och lagom.

Den lokala ridklubben här har det inte utannonserat, men det finns en del (bl.a. några barn) som rider i vanliga grupper men bara varannan vecka (t.ex. bara jämna veckor). Dvs det har antagligen fixats när någon frågat efter det, men inte annonserats som en möjlighet - vilket det nog kanske hade varit bra om man gjorde, för att visa att det är en möjlig lösning.

Frågan är om varannan vecka kostar 50% av kostnaden för varje vecka... Eller om de passar på att höja priset. Krympflation...
Men varför skriver man så egentligen? Det finns ingen ridklubb som tjänar fett med pengar?eller gör det?
Jag får uppfattningen av att folk som jobbar i den här branschen främst gör det för intresset annars finns många jobb där du tjänar bättre för betydligt mindre arbete 🙈

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 859
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: seahawk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 030
Senast: Shaggy
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka