Ridponny föl?

Zuzzi

Trådstartare
Har ni fått några ridponny föl iår?

Eller har ni betäckt med ridponny hingst iår?

Vill gärna se bilder om ni har :love:
Till våren kommer det fram förhoppningsvis en sv.ridponny av d-storlek i våra bekantas stall :)

e.liten Welsh hingst
u.litet Eng.fullblodssto

Sv: Ridponny föl?

Vi har fått ridponyföl i år e. Feno-Me RP hingst- u. Ridponnysto, samt en "oäkting" e. Downland Wild Fowler WSB u.Ridponnysto för bild se Http://go.to/arhultsdressyr.
Nästa år väntar vi två ridponnyföl e.Speyksbosch Dancer

japps. Betäckt mitt RP sto med RP hingsten Green River xx i år.. :)
images

Hingsten.. :)

Senast ändrad:

vilken "liten welshhingst" är den stolta fadern då?

jaså Fester!
att du inte skrev ut det, det hingstvalet är ju knappast något att skämmas för! :love:

HalyBailey skrev:
jaså Fester!
att du inte skrev ut det, det hingstvalet är ju knappast något att skämmas för! :love:

Haha! :D

Stoet har även hon fin fullblodsstamtavla!

e.Forzando (e.Formidable u.Princely Maid - King's Troop)
ue.Classic Secret (e.Northern Dancer)
ueue.Secretariat (e.Bold Ruler)
ueuu.Betty Loraine (e.Prince John)

Pappan = Engelsk
Morfadern = Amerikansk
Mor/Mormor = Irländsk

Ska bli väldigt spännande att se vad som kommer ut!! :rofl:

Engelskt ridponnysto betäckt med Veronas Gershwin & welsh-fullblodssto betäckt med Green River. Bägge är dräktiga. Ytterligare ett sto betäckt med Green River, men hon blev tyvärr inte dräktig.

Dalatjej skrev:
Engelskt ridponnysto betäckt med Veronas Gershwin & welsh-fullblodssto betäckt med Green River. Bägge är dräktiga. Ytterligare ett sto betäckt med Green River, men hon blev tyvärr inte dräktig.

Vad roligt med en till som betäckt med Green River.. :)

Årets resultat
Miss Spindle (british riding pony) stoföl efter welshcob hingsten Leyeswick Dai och dräktig i år igen med honom,
Mayday (svensk ridponny) palominofärgat stoföl efter dansk cremellohingst och inseminerad igen med honom
Lotus Flower(partbred arab) stoföl efter engelska prestationshingsten Tiny Tot, och dräktig med egen arab i år
DanzaOX stoföl efter Tiny Tot och dräktig med egen arab i år
Sunday Safe (british riding pony) hingstföl e. Kilvington Scundrel och ej bet. i år
Ally-Ally (svensk ridponny) insem. i år med Beckside Little Toff

Rodde skrev:
Var har du dina avkommor reggade?
Miss Spindle NPS+ASRP , årets föl reggas som Partbred Welsh+eventuellt NPS
Mayday ASRP ; årets föl reggas som Partbred Arab SAHF
Lotus Flower Partbred Arab , årets föl reggas som partbred arab då det har ca 25 % arab
DanzaOX årets föl reggas som Partbred Arab
Sunday Safe NPS årets föl reggas i NPS overseas register
Ally-Ally ASRP , årets föl reggas som Partbred Arab.
Eftersom vi är mest intresserade av prestation, är eventuell registrering ganska oviktigt, vårt mål är en trevlig barnponny, om den sen är partbred welsh, arab, eller ridponny spelar mindre roll.

Funderade på Green River till mitt stora halvblodssto men det bidde inte så. Har ingen en "färdig" avkomma efter honom som man kan få glutta på??

Vad roligt att du betäckt med Toff. Var och jobbade hos Barkways för några år sedan. Hur kommer det sig att ni har valt honom? Vet att han var tillgänglig i Australien, men jag visste inte att han var det i Sverige också.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 179
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 378
Senast: Sezziyanen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar