Ridövningar

sweet_knorven

Trådstartare
Jag undrar hur ni alla där ute kommer på nya och roliga övningar att göra varje ridpass? Har ni en bok där ni skrivit upp bra övningar eller skriver ni kanske riddagbok och letar inspiration där? Eller gör ni på ngt annat sätt? Berätta! :)

Sv: Ridövningar

Jag undervisar ju även andra ryttare så det gäller att ha inspiration:D

Jag har under åren samlat diverse övningar i en vanlig skrivbok som man kan köpa för billig peng.
Även om man har sina favoritövningar är det kul att variera sig och då kikar jag i boken.
På senare år har det blivit sådana mängder med övningar att jag funderar på att göra om dem och sätta in i en pärm under olika flikar istället.
Tex övningar för skänkelvikning osv..

Ridsportförbundet har även en del material med övningar för både hoppning och dressyr osv.

Sv: Ridövningar

Nya roliga övningarvet jag inte om jag vill ha varje ridpass:) Jag vill ha en linje och vara lite konsekvent med att hålla den, med hjälp av övningar som jag har fått genom träningar att jobba vidare med.
Det kan vara bra att läsa om övningar och få tips men ofta behöver man att någon ser och bekräftar när man utför dem rätt också, tycker jag.

Jag brukar dels träna på det vi gjort senast på träningen när jag kommer ihåg, (har blivit lite bättre på det) Sen är hopptränaren suverän när det gäller att komma med bra övningar som tillför sitsen o dressyren mycket och kombinationen av det här har jag haft mycekt nytta av. har just nu i alla fall mer övningar än jag hinner rida, känns det som, :D
Det handlar om stärka, lösgöra, rakrikta, förbättra gångarter, och underhålla också för att inte tappa det vi har påbörjat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 725
Senast: Reville
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka