Sv: Ridolyckorna måsta minska.
Detta är precis vad jag menar. Självklart skall man träna hästen så gott det går. Men skall man göra det för att man kan göra saker som är farliga eller för att om man glömmer en säkerhetsdetalj så skall det inte braka åt skogen för det? Dvs man har ett "nödstopp" som finns där för att förhindra olyckor i fall säkerheten sätts åt sidan.
Mvh
Tora
*KL*
En tanke som slår mig, vi talar här om att man skall lära och träna hästen inför olika uppgifter som gör den "säkrare". Menar vi då att få den så säker att vi inte själva behöver tänka på våran egen säkerhet eller bara att vi skapar en större hästkunskap och säkerhet för både oss som ryttare, hästskötare, och främst utifrån hästens naturliga beteende för främst hästens säkerhet.
Detta är precis vad jag menar. Självklart skall man träna hästen så gott det går. Men skall man göra det för att man kan göra saker som är farliga eller för att om man glömmer en säkerhetsdetalj så skall det inte braka åt skogen för det? Dvs man har ett "nödstopp" som finns där för att förhindra olyckor i fall säkerheten sätts åt sidan.
Mvh
Tora
Senast ändrad: