Ridning under gravititet

Sv: Ridning under gravititet

Ahh, missade att du tog lektioner. Då förstår jag precis att du säger upp lektionerna. :)

Man får en väldigt lodrät sits när man rider med en stor mage framtill ;) Jag red inte heller, men ibland var jag bara tvungen för jag var så himla ridsugen. Jag "åkade" också hoppa ett hinder en gång, det stod bara där mitt i vägen på ridbanan :angel:

Man får en väldigt lodrät sits när man rider med en stor mage framtill ;) Jag red inte heller, men ibland var jag bara tvungen för jag var så himla ridsugen. Jag "åkade" också hoppa ett hinder en gång, det stod bara där mitt i vägen på ridbanan :angel:

Men jag betalar inte 6000:- på en termin för o rida när det passar mig o sen åka för att jag är "ridsugen" :D Sorry ridningen får vänta. (Sen var min sits inte så tokig innan haha men jag förstår vad du menar).

Jag är i vecka 20 nu och börjar tyvärr känna av de bakre fogarna efter ridning:cry:

Tävlade i söndags ( Bara en 1m hoppning) det gick super, men fick betala för det i efterhand... kunde knappt röra mig på kvällen och det är först idag, onsdag, som de börjar släppa lite...
En elastiskt täckesgjord från hästarna har fått agera stödbälte :D

Kommer att fortsätta promenadrida om allt känns ok, men lär få ta det lugnt...

Sådär fick jag också... Fasen vad oskönt det var!
Kände du av när du hoppade av hästen också? Att man gick lite udda, korta, stapplande steg för att det gjorde ont?

Nja... kännde inte av så mycket dirket, men hade å andra sidan inte "tid" att känna efter just då :laugh:

Men när jag kom hem o skulle ta mig ur bilen.... AJ!

Jag fick också värre en stund efter, som du säger när man ska gå ur bilen. Men hade rätt ont direkt efter också... Eller när man satt i soffan o skulle resa sig.. - det gick ju sådär va!

Nu rider jag inte längre men när jag har dammsugit eller lyft nåt halvtungt o satt mig ner så får jag ont när jag ska gå igen :crazy:

Akta så det inte blir värre nu!

Jag red min 3 åring till v.32 helt utan problem. Kände mig väl lite öm i höfter/svank dagen efter första ridturen efter betet, men sen kände jag inget. Kunde trava och galoppera utan problem.
Dock så sålde jag honom då jag var i v32 så sen dess har jag inte ridit.

Nu har jag bestämt mig för att sluta rida :(
Jag är i v30 och jag är för trött med mitt heltidsjobb och sen ta hand om stallet och sen orka rida. Dessutom börjar jag få ont efteråt :crazy:

Så nu var det bara att inse att det tagit stopp och att jag får längta tillbaka upp på hästryggen. Suck!

Jag tror att man helt måste lyssna på sin kropp och inte titta på hur länge andra rider. Sålänge det inte gör ont eller känns konstigt är det ju bara att fortsätta! Jag rider fortfarande och är i v 35. Däremot hoppar jag inte och rider inte i snårig skog eftersom jag får alla grenar i ansiktet eftersom jag inte kan luta mig framåt..;-)
Men jag skulle ha slutat mycket tidigare om det hade kännts fel eller gjort ont!

kl

Jag ska starta sista hopptävlingen nu om 2 veckor(är då i vk 22) sedan hoppas jag att jag kan hålla mig till att promenadsridning så länge som möjligt.
Men det är ju så olika för alla då kompisen kunde rida till dagen innan förlossningen men jag är nöjd så länge jag kan rida och fixa här hemma utan att få ont.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 181
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 160
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024