Meningen var att vi skulle ha markarbete, men eftersom gruppen innan inte hade haft det som det var tänkt orkade ingen plocka fram några bommar
Vilket kanske var lika bra det, snöras från taket gjorde herr Petter hyfsat piggelin utan bommar
Istället blev det skänkelvikningar och galoppfattningar
Skänkelvikningar är ganska bra för Petter, eftersom han blir väldigt lösgjord. ( Gruppen innan hade också ridit skänkelvikningar så han blev väldigt snabbt lössgjord )
Galoppfattningarna gick till 98 % jättebra i bägge varven för en gång skull. Fick till några väldigt fina högergalopper
Efter galoppen blev herrn vääääääldigt pigg och framåt och KÄNSLIG.
Han blir så lätt och mjuk och far iväg överallt om jag inte blir extremt lätt och känslig i hjälperna
Sen rasade det lite mera snö och vi tog oss en kort skentur längs långsidan.
Tackolov stannande han så fort jag tog tag i tygeln
Efter det tyckte min instruktör att vi skulle göra massor av halter.
Men en Petter som är så där pigg och framåt tycker att stå still det är Blähäää och dansade mest runt och fjantade vad jag än gjorde.
Ikväll är det dressyrpass igen, tyvärr är jag helt slut i ryggen just nu så vi får se hur det går
Vilket kanske var lika bra det, snöras från taket gjorde herr Petter hyfsat piggelin utan bommar
Istället blev det skänkelvikningar och galoppfattningar
Skänkelvikningar är ganska bra för Petter, eftersom han blir väldigt lösgjord. ( Gruppen innan hade också ridit skänkelvikningar så han blev väldigt snabbt lössgjord )
Galoppfattningarna gick till 98 % jättebra i bägge varven för en gång skull. Fick till några väldigt fina högergalopper
Efter galoppen blev herrn vääääääldigt pigg och framåt och KÄNSLIG.
Han blir så lätt och mjuk och far iväg överallt om jag inte blir extremt lätt och känslig i hjälperna
Sen rasade det lite mera snö och vi tog oss en kort skentur längs långsidan.
Tackolov stannande han så fort jag tog tag i tygeln
Efter det tyckte min instruktör att vi skulle göra massor av halter.
Men en Petter som är så där pigg och framåt tycker att stå still det är Blähäää och dansade mest runt och fjantade vad jag än gjorde.
Ikväll är det dressyrpass igen, tyvärr är jag helt slut i ryggen just nu så vi får se hur det går