Jo exakt det kan ju vara endera med helt olika lösningar .Förlåt mig om jag gissar fel nu ditt inlägg är lite kryptiskt.
Du skrev uttryckligen att problemet berodde på dålig sits så nog påstod det .
Jag har sett många ridskolehästar som inte går fram oavsett vem som sitter på dem under lektionerna. Visst alla eleverna kan ha usel sits men jag ser det som troligare att hästen är svår att få att gå fram.
Dvs är det en häst som normalt utan problem går framåt med lite uppmuntran, men här är skänklandet så ineffektivt att hästen bara slingrar sig och eleven behöver peta till med spöt en gång också så kommer det att lösa sig. Rumpan är mindre finlir än skänkelläget.
Eller är det en häst som helt enkelt inte går framåt utan ett till tre rejäla spöslag på rumpan för alla, nybörjare till medelgoda.
I första fallet så får man ju försöka lyda ridläraren och i det andra byta ridskola.
Ts kanske rider olika hästar och i en ridgrupp och i så fall borde det gå att gissa vilket det är beroende på hur ponnyn beter sig när en annan ryttare rider den och hur andra ponnys beter sig när ts rider dem. Är ponnyn någons favorit? Går den super på en annan lektion osv.
Fast om ts alltid får rida samma ponny som inte vill trava är det nog läge att byta ändå? För det är nog fel ponny för ts att lära sig på oavsett.
Senast ändrad: