Det är lite svår att utgå från annat än det folk skriver i en diskussion, det är lite brist på respekt att utgå från att beskrivningen inte stämmer och måla upp ett annat scenario och påstå att det är det som hänt.
Fast man måste ju vara sunt kritisk. Man kan inte tro på vad som helst.
Och generellt har folk dåligt med kunskap.
En ridlärare ska ju iaf ha någon utbildning. De bör veta bättre än de som rider på ridskolan.
Det är rätt få på en ridskola som är annat än just ridskoleryttate och på den nivå man kan bli då man rider i grupp på den typ av hästar.
Det brukar vara begränsad kunskap.
Jag håller med om att det inte är toppenlämpligt med en häst som inte vill gå.
Generellt brukar det väl dock finnas någon sån som gör oönskade saker som inte är farligt. Det är svårt att med ridskoleekonomi hitta perfekta hästar. Ibland får man nöja sig med en som funkar bra för de flesta och inte utsätter övriga för fara.
Hellre en för loj än en som folk åker av tex. Här har vi kanske en som inte roas så mkt av ridskolelivet. Men gör ganska harmlösa och halvhjärtade protester.
Jag tror få hästar hade gillat vara ridskolehästar. Jag förstår att man protesterar när folk inte rider korrekt.
Vissa elever kan lära sig mkt av en sån häst. Andra verkar ha svårt att handskas med dem.
För mig bygger undervisningen på att eleven gör det läraren ber om. Annars ser jag inte vitsen med att träna.
Jag väljer alltså lärare jag vill följa. Och jag är mindre road av elever som inte gör det jag ber om. Gör man inte det jag säger är det svårt att lära dem något. Ridning handlar om att göra utöver att tänka.
Min lärare måste vara trovärdig så att jag vågar göra ngt som känns avigt som de ber om. Det brukar visa sig att de hade rätt.