Ridlärare häktad för barnvåldtäkt.

coari

Trådstartare
Förmodligen har jag postat denna tråd på fel underforum men ber då ödmjukast Boj flytta den till mer lämpligt underforum. Tacksam om den ej hamnar under "gnägg"

Detta bara måste diskutteras,,, hur fasen är dagen vuxna funtade och hur ska barn kunna lita på vuxna när dessa sexgalningar går fria..

Bra av ledningen på "den" Ridskolan att anmäla så snart det kom till deras kännedom. Hoppas straffet blir kännbart, gärna kastrering!!

Jag lider med dessa ridskolebarn som kommer till stallet för att umgås med sina älskade hästar, söker stöd och trygghet i stallets lugna miljö och från oss andra (ofta män) i frågor om hovvård på deras älsklingar och så kommer ngn jädrans idiot (läs man) till ridlärare och förstör precis allting....

Jag blir så bitter och besviken varje gång detta uppdagar sig,,, man ska ha klart för sig att mörkertalet är väligt stort.

Till alla unga tjejer i stallarna,, ni har aldrig gjort ngt fel och heller inget att skämmas för. Har just du blivit utatt för samma sak så snälla snälla,,, berätta det för ngn som du känner förtroende för så vi i framtiden slipper dessa galningar och ni i lugn och ro kan umgås med era älskade hästar i stallarna på ridskolorna i en trygg miljö.

Källa Metro.
Länk: http://www.metro.se/se/article/2008/05/20/16/3228-62/index.xml

Sv: Ridlärare häktad för barnvåldtäkt.

Jag blir så less på människor (och mänskligheten) när jag läser sånt här! Det är sjukt att ge sig på barn/djur/försvarslösa och borde verkligen straffas med kastrering och ett långt, kännbart fängelsestaff alt. spö!

Åh! Jag vet inte ens vad jag ska skriva, tycker verkligen synd om flickorna och hoppas att den sjuka idioten åker dit rejält!

(Var det inte en fotbollstränare som vart häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäckt mot två pojkar i hans lag nyligen också? SJUKT!)

Jag fattar verkligen inte. Vad är det som är fel på dessa personer? Kastrering med en slö skridsko röstar jag för :devil:

Till alla:
Han är häktad på sannolika skäl, alltså inte dömd ännu.
Skriv inte som om det vore för givet att han begått brottet förrän det finns bevis och han döms.

Till alla:
Skriv inte som om det vore för givet att han begått brottet förrän det finns bevis och han döms.

Han är absolut inte dömd än, det håller jag med om och mkt utifrån om han döms beror på dessa tjejers vittnesmål och främst om dom törs vittna och delge sanningen. "Män" har en viss sagolik förmåga att kunna tysta vittnen genom hot. Främst vålds män.

Så du tycker det är helt ok att en person utbildar sig till ridlärare och sedan utnyttja unga tjejer på en ridskola?? Jag finner det som perverst och ytterst oroande för dessa unga tjejer som söker en trygg,lugn miljö i stallet med sin älsklingshäst. För många unga tjejer är just deras sköthäst och ridskolan deras tillflyckt till en miljö dom känner trygghet i.

Har tanken slagit dig???

En sak är dock säker och det har denna "ridlärare" genom sin advokat erkänt enligt detta uttalande: Han har medgett att han haft sex med en flicka. Men det handlar, enligt mannens advokat Michael Lindén, om frivilliga sexuella kontakter. Enligt Lindén hävdar mannen att han haft ett förhållande med flickan, men han har inte varit säker på om hon varit under 15 år eller inte.
och han har erkänt att han haft sex med en minderårig eftersom han uttrycker sig att han "inte varit säker på om hon varit under 15 år " och eftersom ryktet uppkommit bland eleverna på ridskolan och anmälan är gjord från Ledningen på denna ridskola så är det väl inte långsökt att förstå att denna person raggat unga tjejer och inte kunnat skilja på yrke och fritid.

Som "man" är det skitlätt att få frivillig sex med unga tjejer. Man säger bara att har du inte frivillig sex med mig så slår jag ihjäl dig.

Va fasen ska en minderårig flicka i detta ställningstagande göra???

Och vem fasen är det som gör vågen utifrån Heulwen:s inlägg ??

En sak är dock säker och det har denna "ridlärare" genom sin advokat erkänt enligt detta uttalande: Han har medgett att han haft sex med en flicka. Men det handlar, enligt mannens advokat Michael Lindén, om frivilliga sexuella kontakter. Enligt Lindén hävdar mannen att han haft ett förhållande med flickan, men han har inte varit säker på om hon varit under 15 år eller inte.

Och var flickan så ung att hon inte visste sin egen ålder eftersom han inte kan ha fått något svar när HAN frågat henne hur gammal hon var?

Sådär låter det alltid från män som genom sin position utnyttjar unga tjejer, de visste inte åldern, hon såg äldre ut, åhh, jag trodde hon var minst 18 osv, osv. Tvi!:devil:

Till alla:

Så om han INTE DÖMS, vilket inte är osannolikt, då är han helt oskyldig?

Han är absolut inte dömd än, det håller jag med om och mkt utifrån om han döms beror på dessa tjejers vittnesmål och främst om dom törs vittna och delge sanningen. "Män" har en viss sagolik förmåga att kunna tysta vittnen genom hot. Främst vålds män.

Jamenvisst, klart att om tjejerna backar att det måste vara mannens fel?

Så du tycker det är helt ok att en person utbildar sig till ridlärare och sedan utnyttja unga tjejer på en ridskola?? Jag finner det som perverst och ytterst oroande för dessa unga tjejer som söker en trygg,lugn miljö i stallet med sin älsklingshäst. För många unga tjejer är just deras sköthäst och ridskolan deras tillflyckt till en miljö dom känner trygghet i.

Har tanken slagit dig???

Äger du läskunnighet??? :mad:
I helvete att jag har skrivit det så lägg inte ord i min mun igen.

Som "man" är det skitlätt att få frivillig sex med unga tjejer. Man säger bara att har du inte frivillig sex med mig så slår jag ihjäl dig.

Verkligen?

Va fasen ska en minderårig flicka i detta ställningstagande göra???

Har dem ens hamnat i en sådan situation?
Du har aldrig tänkt på att en ung kvinna har sin egen sexualitet och fritt kan välja vem hon vill ha sex med och då kan en lite äldre man locka. Fel av ridläraren dock att ha sex med sin elev, men det bevisar banne mig inte någon våldtäkt mot någon.

Och vem fasen är det som gör vågen utifrån Heulwen:s inlägg ??

Dem som vet att man inte ska döma innan man har bevis.

Och var flickan så ung att hon inte visste sin egen ålder eftersom han inte kan ha fått något svar när HAN frågat henne hur gammal hon var?

Sådär låter det alltid från män som genom sin position utnyttjar unga tjejer, de visste inte åldern, hon såg äldre ut, åhh, jag trodde hon var minst 18 osv, osv. Tvi!:devil:

Eller tjejer som vill ha sex med äldre män och ljuger om sin ålder, men nej sådant kan inte ske eller?
Kvinnor kan inte ha egen sexualitet och få det dem vill ha?

Mannen har gjort fel genom att ha en sexuell relation med sin elev men det är långt ifrån lika med att ha våldtagit två kvinnor.

Kommer det bli ditt svar den dagen din unga dotter blir sexuellt ofredad av en ridlärare på en ridskola??

Om din pojkvän eller kanske son anklagas för våldtäkt så vill du straffa honom utan rättegång?

Det är jättebra att sånt här inte tystas ner och misstankar skall anmälas. Vi skall inte döma folk utan rättegång dock.

Han har ju medgett sexuellt utnyttjande. Illa nog tycker jag.:mad:

Det är den vuxnes, dvs mannens skyldighet att ta reda på barnets ålder innan han har sex med henne. En ledtråd är att om man är 32 år och man inte är säker på om flickan är 14 eller 15 så kvittar det eftersom man ändå är för gammal för att ha sex med henne.:grin:

Oavsett vad en tjej under 15 år vill så är det olagligt för en vuxen att ha sex med henne.

Det gäller ju dessutom inte en flicka utan två.

Jag tycker att det är fel det han gjorde, men det är fortfarande inte våldtäkt. Det gäller kanske två.

Konstigt, du tycker att det är fel att någon dömmer honom, men du hävdar betämt att det inte är våldtäkt. Är det inte lika illa att fria, dvs påstå att flickorna ljuger, innan dom faller?

Konstigt, du tycker att det är fel att någon dömmer honom, men du hävdar betämt att det inte är våldtäkt. Är det inte lika illa att fria, dvs påstå att flickorna ljuger, innan dom faller?

ja det är ju fel att försvara mannen också. Det kan ju tolkas som att vi inte tror på flickorna.

oavsett om mannen döms eller inte så har han ju gjort fel och skall avskedas. han bör inte jobba som ridlärare i framtiden heller, inte för ungdomar i alla fall.

men hur som helst så står det ganska lite i artikeln i Metro. Så någon klar uppfattning är svårt att ha. Polisutredningen kommer förhoppningsvis att göra saken klarare för oss.

Jag tycker att det är fel det han gjorde, men det är fortfarande inte våldtäkt. Det gäller kanske två.

Är det inte så att det räknas som våldtäkt om barnet är under 15? (Jag är inte jurist, men har för mig att lagen har ändrats...)

*kl*
Att män som befinner sig i "hästmiljöer" utnyttjar tjejer är ju ingen direkt nyhet. Det finns ju tidigare domar mot manliga ridlärare och travtränare till exempel.

Jag tycker absolut inte att det är rätt, ansvaret ligger ju på den vuxne - de får väl lära sig att tänka med hjärnkontoret och inte med andra vitala delar på kroppen.

Detta är ju en del av mänskligheten. Såna här individer har det ju alltid funnits, och kommer alltid att finnas.

Det bästa vi kan göra tror jag är att vara öppna med såna här saker så att barn som blir utsatta förstår i tid vad som händer och kan undvika att hinna bli utsatt för något så grovt som våldtäckt. Men framförallt att de vågar vara öppna med sin oro och även om saker som kan ha inträffat, som känns skamligt/fel/jobbigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka