Ridklubben Udden

Sv: Ridklubben Udden

får väl tacka då jag varit med och fixat nya terräng banan, så himla kul att läsa att ni är nöjda, kan säga att domaren tyckte inte om min son och hans häst heller i dressyren

för oss fanns det inget positivt alls utan bara negativt dömt...det är trist

ja jag fotat en del, dock ej debutant häst, då min son startade själv, däremot ponnyerna har jag "nog" på dom flesta från terrängen

för oss fanns det inget positivt alls utan bara negativt dömt...det är trist

Jättetrist :( Det får en att undra hur man som dressyrdomare tänker när man dömer en debutant ?

Men du är väl engagerad i klubben? Bara att se till att den domaren inte dömer ft mer eller skickar denne på en kurs!

ja det kan man fråga sig, vet att det var diskussion förra året när den domaren ville ha högre form på hästarna i debutant, nu var det ju en ny domare och det lär väl bli en utvärdering av detta också hoppas jag.

Tyvärr har jag inget att göra med vilka domare osv som anlitas till tävlingarna, men startande ekipage måste ju kunna höra av sig med synpunkter och då är det till tävlingssektionen man skall maila/ringa till, och det tycker jag att man skall för annars vet dom ju inte vad som är bra eller dåligt och kan inte ändra sig

*Delvis knappen*

Tråkigt det där med dressyren, jag förstår att det kan vara svårt att döma låga klasser i ft eftersom det är så stor spridning på ekipagen men om man varken gör rätt eller fel ska man väl iaf få en femma :confused:

Shady: Har du några kort på 401, 511 och 511?

*Delvis knappen*

Tråkigt det där med dressyren, jag förstår att det kan vara svårt att döma låga klasser i ft eftersom det är så stor spridning på ekipagen men om man varken gör rätt eller fel ska man väl iaf få en femma :confused:

Shady: Har du några kort på 401, 511 och 511?

Det kan inte vara svårare att döma en debutant än en LC ? Det måste väl finnas kriterier? Sen att det råkar hamna ekipage som startat Msv dressyr likväl som ingen dressyr skall väl inte spela någon roll eftersom svårighetsgraden i programmet ligger på LC-nivå så skall det väl dömas efter det kan man ju tycka.

mkt möjligt att jag har lägger ut alla på hemsidan när jag är klar med dom

Det kan inte vara svårare att döma en debutant än en LC ? Det måste väl finnas kriterier? Sen att det råkar hamna ekipage som startat Msv dressyr likväl som ingen dressyr skall väl inte spela någon roll eftersom svårighetsgraden i programmet ligger på LC-nivå så skall det väl dömas efter det kan man ju tycka.

Kan bara hålla med dig, hur svårt kan det vara liksom?

Säkert en dum fråga; är det "vanliga" dressyrdomare som dömer FT-dressyr, eller finns det egna "FT-dressyrdomare"? (Har ingen koll på FT... :))

Nej, det är ingen dum fråga, inte lätt att veta när man inte är inom sporten. Det är "vanliga" dressyrdomare som dömer men ibland har de inte fattat att det är ett lydnadsprov och inte en dressyrtävling...:grin:

Och andra ggr kan man känna att de t om dömer hårdare på FT-dressyr än vanlig dressyr o så verkar ju fallet vara just på denna tävling. Lite trist kan man tycka men å andra sidan kanske informationen till denna domare inte gått fram? Att det är ett lydnadsprov alltså och att det ska motsvara LC dressyr i 90-klass.

lånar din knapp....det ni har sagt här om domaren i dressyeren är nu framfört till tävlings sektionen, då dom hade uppföljnings möte i går. även allt det positiva ni har sagt är förmedlat

Säkert en dum fråga; är det "vanliga" dressyrdomare som dömer FT-dressyr, eller finns det egna "FT-dressyrdomare"? (Har ingen koll på FT... :))

Det är ju vanliga dressyrdomare som dömer men det skall finnas en utbildning eller kurs för dressyrdomare som vill döma ft som förbundet anordnar (har jag för mig).

Novali + Fio

Tack för era svar, man lär sig nåt nytt varje dag! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 949
Senast: Shaggy
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 578
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Cattis_E
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 317
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar