Ridklubben Udden

Sv: Ridklubben Udden

Nu är vi hemma efter en lång men bra dag :banana:

Jätte fin terräng, stort men välbyggt och inbjudande :) mycket nya hinder! Fina priser och en väldigt nöjd dotter :bump:

Det är så skönt när ni är så utförliga så vi andra som inte var där kan se det hela framför oss.....NOT!:mad:

Jag var på Udden, med blandade resultat. Bästa dressyrframridningen hittills. Sen kom vi in på banan och han blev jätte spänd och domaren drog ner på allt.
Hoppningen ganska bra, kom lite för nära 3an en oxer i sväng så han rev frambommen i uppsprånget för övrigt riktigt bra.
Terrängen lika så. Nolla inom tiden. Klockrent längtar tills lätt nästa år!!! Fast först blir det nyköping nästa helg.

Till Udden: Mycket fin och välgjord terrängbana:bow::bow::banana::banana: Riktigt inbjudande och trevlig att rida. Hade dock varit kul med en kombination.

Han blev jätte spänd och domaren hatade oss.

Ngt fundersamt när en tredjedel inte har gdk dressyr. Antingen var det många dåliga ritter eller en domare som hamnat "fel".

Fast Linda fick ju 38 så ja.. men det är lättare att vara riktigt negativ och ritigt positiv än där emellan.

Ngt fundersamt när en tredjedel inte har gdk dressyr. Antingen var det många dåliga ritter eller en domare som hamnat "fel".

Fast Linda fick ju 38 så ja.. men det är lättare att vara riktigt negativ och ritigt positiv än där emellan.

Hon var väldigt väldigt kritisk. Så lite fel låg hon nog.

Linda red precis efter mig och det var nog lite det. Näst bästa hade 12 straff mer än Linda.

Vad hände med er? Såg att Mathilda var struken.

Han blev jätte spänd och domaren hatade oss.

Trist att domaren hatade er, man skulle önska att det fanns lite objektiv bedömning även om man inte är domarens favvis! Skrev hon något positivt överhuvudtaget eller var det bara negativt ?

Jo men visst...fin på framridningen men han knappt komma in på banan när ett dussin osynliga tigrar dök upp bakom bokstäverna. För att inte tala om monstret vid C. Sen fick ryttaren efter ( förmodligen välförtjänt ) hälften så många straff.
Hon kom lite för nära ett hinder med ett pet som följd.
Terrängen precis som den skulle 14s under optimaltiden.
Nu blir det dressyr-DM på lördag och Nyköping på söndag.

Om arrangemanget: Inget mer man rimligen kan önska sig.
Om terrängen: Riktigt inbjudande för debuterande hästar. Ganska många nya hinder sen vi var där sist. Kul att Algotssons inte bara klagar i Ridsport på banbyggarna utan visar hur en trevlig debutantbana ska se ut.

På försök hade man uppsutten banvisning innan terrängstart. Vi som är lite kaxiga var inte med utan föredrog en god lunch. Men nån annan kanske kan berätta om det.

Vad vore en Buketråd utan gnäll så här kommer det:
250 spänn är häftigt för el till lastbilen (men det går väl till nåt välgörande ändamål. :grin:

På försök hade man uppsutten banvisning innan terrängstart. Vi som är lite kaxiga var inte med utan föredrog en god lunch. Men nån annan kanske kan berätta om det.

Nej men vänta lite nu... Hur menar du här ?? Menar du att man fick rida banvisningen med hästarna som skulle tävla och visa dom hindren ??

Exakt. Man fick även vada genom vattnet.
Tydligen nåt Linda tagit med sig hem från Tyskland.

Trist att domaren hatade er, man skulle önska att det fanns lite objektiv bedömning även om man inte är domarens favvis! Skrev hon något positivt överhuvudtaget eller var det bara negativt ?

Mjo lite små (mycket) surt. Tyckte han kändes bättre än förra helgens 66,3 straff. Går ut och får kritiken 86,3 straff. Jag såg ut ungefär :eek:

När man ska rida EKAF i arbetstrav fick jag kommentaren öt, bättre genom kortsidan 3.:confused:

Visst var han spänd och gick emot men en 3? I vanliga fall brukar jag få 5 när han går så. Men hon tyckte inte att han var på tygeln ett enda steg. Verkade inte som att hon såg eller brydde sig om att jag försökte jobba honom i volterna och genom hörnen.:crazy: Fick 7 på gångarterna. Förutom det inget godkänt betyg.

Så nu blir det dressyr fram till söndag!;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 949
Senast: Shaggy
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 578
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Cattis_E
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 317
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar